א-לה כפר - גיליון 321

2020 נובמבר 321 גיליון | | 14 מגזין כתושבי הגליל אנחנו נהנים מנוף נאה. אבל רגל, אתה מגלה 4,000 עד 1,000 מגובה של רובדים נוספים של יופי, וגם לומד כמה דברים מפתיעים. למשל, אם תמיד חשבת שהגליל הוא דליל אוכלוסין ויש בו שטחים פתוחים רבים, הרי שבמבט מלמעלה אתה מגלה שזה הרבה יותר קיצוני ממה ששיערת. אתה למד גם שבכפר ורדים יש לא מעט בריכות פרטיות, 2-3 ושהדרך מהכפר לנהריה יכולה לקחת דקות בניחותא, ועוד בשעות של הפקקים. הצטרפנו לטיסת חוויה עם הטייס שון אדיר מכפר ורדים. לפי התנועה בשדה התעופה הקטן של חיפה, ישראלים רבים מתגעגעים לעניין הזה של לטוס, ואם ההיצע מנתב"ג מסתכם בשניים שלושה יעדים וגם עולה בבידוד, למה שלא נעשה טיול קטן בארץ? מהר מאוד אנחנו מגלים שחוויית הטיסה במטוס קל (צסנה, בדגם המיועד לטייס ועוד שלושה נוסעים ויכול לטוס גם לקפריסין) הרבה יותר מרגשת מאשר מטוסי הנוסעים הגדולים. אתה שומע את המנוע, רואה את הרוטור, יש לך זווית ראייה הרבה יותר טובה, הטיסה נמוכה יותר ומבחינים בקלות בפרטים שעל הקרקע. כמעט כמו ההבדל בין נסיעה במכונית ממוזגת לקטנוע, עם בונוס מבורך: הטייס מדבר איתך, מספר מסביר, ואם פספסת משהו או הוא נדלק על משהו מעניין, תמיד אפשר להנמיך קצת, לעשות סיבוב ולחזור לנקודה, להטות קצת את הכנפיים וכדומה. הוא אפילו הציע לנו "להרגיש קצת ג'י", ובגלל שדי השתפנתי, בכל זאת גם הבת שלי על הטיסה, היה ג'י עדין למדיי. רישיון טייס בארה"ב , הוא יוצא חיל האוויר, אבל 26 , שון אדיר בצבא היה מפקד דווקא ביחידת אלקטרוניקה לאחר לימודי עתודה. הוא נולד ברמת גן לאבי וד"ר אירנה אדיר, המוכרים כמנהלי המרכז הרפואי בכפר. הוא הבכור מבין שני אחים, . לכפר הגיע 20 כשהאחות הקטנה מאי בת , בעיצומה של מלחמת 2006 המשפחה בשנת לבנון השנייה. "פרקנו ציוד לצלילי האזעקות והנפילות", הוא נזכר. , שבוע לאחר השחרור, כבר 2017 ביוני היה אדיר במטוס בדרכו לוושינגטון הבירה לאקדמיה לתעופה במרילנד, שם התחיל את לימודי הטיסה התיאורטיים והמעשיים. הוא עבר שלושה מבחנים של רשות התעופה , ותוך חצי שנה כבר היה FAA האמריקאית עם רישיון טייס מסחרי. לאחר מכן המשיך בלימודים עיוניים ומעשיים והוציא גם רישיון נכסף נוסף – מדריך טיסה. הוא החל לעבוד כמדריך, דרך מקובלת להתפרנס ועל הדרך לצבור שעות טיסה. בהמשך הדרך הוציא גם רישיון הדרכת מכשירים ורישיון הדרכה על מטוסים דו מנועיים. לאחר התקופה האינטנסיבית הזו, חזר אדיר לחופשה קצרה בארץ, ושב לארה"ב כדי להמשיך להדריך ולהכשיר טייסים חדשים. שעות טיסה, 1,000 כשעבר את המספר העגול , חזר לארץ והתחיל ולבצע 2019 בנובמבר את המרת הרישיונות האמריקאיים לרישיונות ישראליים, כדי להשלים את הדרישות של חברות התעופה הישראליות ולעבוד כטייס מסחרי באחת מחברות התעופה. כיום, גם לאור השינויים שהתקיימו בשל נגיף הקורונה, הוא שותף בעסק להדרכת טיסה בישראל – א.מ. תעופה, המציע לימודים תיאורטיים ושיעורי טיסה מעשיים לקבלת רישיון טייס אזרחי ישראלי. אגב, ניתן לקבל . בנוסף, מציעה 17 רישיון טיס כבר בגיל החברה טיסות חוויה בשמי הארץ, בדיוק כמו שלנו. הדומיננטיות של שלב ג' היציאה היא מנמל התעופה של חיפה. מעט מאוד פרוצדורה, צעידה רגלית קצרה עד למטוס, סלפי הכרחי ואנחנו בפנים. חובשים קסדות עם קשר, מתרשמים מריבוי השעונים, כמה מילות הסבר, הטייס מקבל אישור המראה והנה אנחנו באוויר. חיפה מתגלה במלוא יופיה ובמלוא כיעורה. הכרמל, המפרץ והנמל מצד אחד, אזור התעשייה, חוות המיכלים והלבנייה וחצי של בתי הזיקוק מצד שני. טסים לכיוון צפון מזרחה, מתרשמים מהקריות הצפופות, מקיבוץ אפק והשמורה, ומזהים g מנקודת מבט שונה לגמרי ממעוף הציפור רואים שאנחנו חיים באזור ממש לא מיושב, ושבכפר ורדים יש לא מעט בריכות. שליחי א-לה כפר הצטרפו אל הטייס שון אדיר לטיסת חוויה בשמי הגליל המערבי אייל כץ הטייס והאורחת. לראות את הגליל שטחיםחלקאייםצפוניתלנהריה •צילומים: איילכץ, אחינועםכץ

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=