א-לה כפר - גיליון 327

| 10 חירות מדינית וחירות רוחנית וצאה לאור: ה 10.6 . חומרים למערכת ניתן להעביר עד יום חמישי 17.6.21 הגיליון הבא של עיתון א-לה כפר יופץ ביום חמישי בכפר ורדים מעלות וביישובים קהילתיים בגליל המערבי: אבירים, אלקוש, בן עמי, גיתה, געתון, הר חלוץ, זיו הגליל, חוסן, חרשים, מופץ יחיעם, כברי, כליל, לבון, לפידות, מעונה, מצובה, מצפה הילה, מתת, עין יעקב, פלך, פקיעין חדשה, צוריאל, תובל, תפן נירשילה פתחדבר נקדם בברכה את חודש סיון, סופו של האביב. הקיץ מתדפק בדלת, הימים מתארכים ומתחממים, סופם של ימי ספירת העומר. ספירה זו החלה בלילו השני של חג הפסח, ט"ז בניסן, ומונים בה שבעה שבועות, עד ליום החמישים הוא חג השבועות. לספירת העומר משמעות חקלאית. זו בדיוק העונה שבה מבשילה התבואה ויש לקצור אותה. רבי אהרון הלוי מברצלונה, שלו מיוחס חיבור "ספר החינוך", מביא הנמקה רעיונית לספירת העומר: חג הפסח מסמל את החירות המדינית של עם ישראל. חירות זו הייתה רק אמצעי למטרה אחרת, עליונה, אליה הגיע העם שבעה שבועות לאחר שיצא ממצרים, בקבלו את התורה במעמד הר סיני: החירות הרוחנית. למטרה זו שאף, ובהתגשמותה בחג השבועות היה משום ציון דרך כביר להתהוות ישראל כעם. על פי רעיון זה מעמיקים ומרחיבים חכמי ישראל את מוסר ההשכל שבספירת העומר, וממילא מעניקים סיבה נוספת לשאלה, בה אנו עוסקים. רבים שואלים, וכי מדוע המתין ה' שבעה שבועות כדי להעניק לבניו את התורה? מדוע לא עשה זאת מיד עם צאתם ממצרים? הסיבה העיקרית היא רצונו שהעם יהיה מוכן למאורע זה מבחינה נפשית ורוחנית. הכנה זו חייבה היטהרות מטומאת מצרים ומהשפעת תרבותם. חז"ל קבעו כי ) שערי 49( בני ישראל היו שקועים במ"ט )49( טומאה של מצרים, ולכן נקבעו מ"ט ימים עד לחג השבועות. בפרק זמן זה תהא שהות מספקת לכל אחד מישראל לזכך את גופו ואת נשמתו מהטומאה בה היה שרוי. בכל יום מ-מ"ט הימים היה "משתחרר" מ"שער" טומאה אחד – עד ליום החמישים, חג השבועות, חג מתן תורה. לפני קבלת התורה בחג השבועות צריכים מקבליה להכשיר עצמם מבחינת "ניקיון" יחסיהם עם הזולת, שינוי אורח חייהם ומידותיהם. תלמידי רבי עקיבא לא החשיבו נתונים יסודיים אלה ולא היו ראויים לקבל תורה במצבם. מותם, דווקא בימים שבין פסח לשבועות, מלמד אותנו שימים אלה אמורים להיות ימי הכנה נפשית למתן תורה ולתיקון מערכת היחסים עם סביבתנו. "אם אין דרך ארץ אין תורה", נאמר בפרקי אבות. דברים אלו משמעותיים ונכונים גם כיום, במיוחד היום! השבוע, ציינו מועד נוסף, יום שחרור ירושלים, החל בכ"ז באייר ומציין את שחרורה ואיחודה של העיר העתיקה בכ"ח במהלך מלחמת 1967 באייר תשכ"ז, יוני ששת הימים. אסיים בשירם של נעמי שמר ומאיר אריאל "ירושלים של ברזל", ובתפילה לשלום. קריאה נעימה וחג שבועות שמח. ניר שילה מייסד ועורך אחראי: עיתון כפר ורדים והסביבה כפר א-לה www.alakfar.co.il : אתר העיתון אייל כץ עורך: עידית נבו עיצוב: הדפוס החדש הדפסה: עמית מינסטר במחזמר "תרגיע". בשער: צילום:יוסי צבקר אשכול מדיה בע"מ, 2514700 כפר ורדים 31 יערה info@eshkol.media ,04-9977474 www.eshkol.media • גיליון 2021 מאי מרכז מעונה, סמוך לקציצה עגלגלה עד שנגמר השיפוד 11 פתוח בימים א-ה מ- www.eliezer.co.il | 054-6881085 | 077-350-1006 אליעזר כבוד עם שווארמה כשר www.alakfar.co.il כפר לָה -ַ א www.alakfar.co.il עיתון כפר ורדים והסביבה יישובים 25 מופץ בכפר ורדים, מעלות ועוד 327 3 0 ו ר ד ה | 2 8 אמ ן מק ו מ י | 2 4 א י י ל כ ץ | 2 2 י עקב ( י שקה ) ב ן כ נ ע ן | 1 8 עמ ר י א ב י ד ר | 1 0 נ י ר ש י ל ה למהדורה הדיגיטלית תעופי המחזמר "תרגיע" מוצג בימים אלה כהפקת סיום מושקעת של תלמידי בית הספר לתיאטרון בית צבי ברמת גן. הכל התחיל כשעמית מינסטר מכפר ורדים נדלקה על המחזמר האמריקאי , Be More Chill העכשווי ותרגמה אותו יחד עם חבר 12 , סימה שי >> ללימודים מבחר פעילויות לשבועות 20 >> 1659 , "משה ולוחותהברית", ציורשל רמברנדט במחשכיך ירושלים מצאנו לב אוהב עת באנו להרחיב גבוליך ולמגר אויב מקול מרגמותיו רווינו ושחר קם פתאום – הוא רק עלה, עוד לא הלבין הוא וכבר היה אדום ירושלים של ברזל ושל עופרת ושל שחור הלא לחומותייך קראנו דרור הגדוד, רגום, פרץ קדימה, דם ועשן כולו ובאו אמא אחר אמא בקהל השכולות נושך שפתיו ולא בלי יגע, הוסיף הגדוד ללחום עד שסוף סוף הוחלף הדגל מעל בית הנכות ירושלים של ברזל... נפוצו כל גדודי המלך, צלף – נדם צריחו עכשיו אפשר אל ים המלח בדרך יריחו עכשיו אפשר אל הר הבית וכותל מערב הנה הנך באור ערביים, כמעט כולך זהב ירושלים של זהב ושל עופרת וחלום – לעד בין חומותיך ישכון שלום ירושלים של ברזל / נעמי שמר מאיר אריאל

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=