א-לה כפר - גיליון 327
20021 מאי 327 גיליון | | 26 ירון תדמור בשנים האחרונות בכלל ובשנה האחרונה בפרט, משפחות רבות בישראל חוות קשיים עם בני הנוער הנמצאים בגיל ההתבגרות. ) והמעבר מילד לנער 12-18( גיל ההתבגרות טומן בחובו שינויים פיזיים וחברתיים. זוהי תקופה שבה רבים מהנערים מתחילים לפתח עצמאות, לבדוק גבולות, להתנסות ולחפש חוויות חדשות. הרשתות החברתיות תורמות למצב בדרכים שונות. מדובר בתקופה מבלבלת ביותר, בה העומס ההורמונלי והלחץ החברתי עלולים לגרום לקושי נפשי, אשר יגרור אחריו בעיות התנהגות או לחילופין להעצים קושי קיים (בעיות קשב, התנהגות, דימוי עצמי נמוך ועוד). לשינויים אלו ניתן להוסיף תנאים נסיבתיים כגון שעות עבודה רבות של ההורים, קיצוצים תקציביים במערכות החינוך והרווחה, כיתות גדולות בבתי הספר הציבוריים ללא יחס אישי ותשומת לב מתאימה, גירושין, יוקר המחיה ועוד. כל זאת ועוד גורמים לאיבוד של נורמות וערכים אצל המתבגרים בכל שכבות החברה הישראלית. מדובר כמובן גם במשפחות נורמטיביות לגמרי. לעתים קרובות, למרות הליברליות והפתיחות השוררת בין בני המשפחה, מתקשים ההורים למצוא שפה משותפת עם הנער המתבגר, ולייצר איתו שיח אמיתי ובונה. דרך מוכחת ואפקטיבית למצב שכזה היא פנייה לכיוון של אימון. לנער מתבגר דווקא יש רצון לשוחח ולהתייעץ עם מבוגר משמעותי ואובייקטיבי, שאינו בן משפחה ואינו גורם רפואי. בדיוק כאן אני נכנס לתמונה. שמי ירון תדמור, בעל תואר שני בקרימינולוגיה מטעם האוניברסיטה העברית, ועוסק מורשה עצמאי בתחום של חונכות השנים האחרונות. אני 15- פרטית לנוער ב עובד עם בני נוער מכל שכבות האוכלוסייה . עד היום עבדתי באופן פרטני 12-18 בגילאי נערים מכל האוכלוסיות, 250- עם למעלה מ חילוניים, דתיים וגם חרדים. מדובר בנערים עם בעיות התנהגות בבית הספר, דימוי עצמי נמוך, ראש לא פנוי ללמידה, בעיות רגשיות, בנים להורים גרושים, בעיות עם ההורים, אלימות, בדידות חברתית, תיקים במשטרה ועוד, לעיתים שילוב של יותר מאחת הבעיות הללו. כיצד מתבצע האימון? אני נפגש עם הנער המתבגר אחת לשבוע, ביום ובשעה קבועים. כך נוצרת התחייבות הדדית. אני מגיע לסביבה הטבעית של הנער, לומד על חייו, על החברה והסביבה בה הוא חי, על החברים, בית הספר ובמידת הצורך מגשר בין הנער להורים. זה לא טיפול! אני מייעץ, מכוון ומכין לחיים. אני מלמד את הנערים שיטות להירגע, מפנה אותם לספורט, עוזר להם להתמודד עם מצבי לחץ וקשיים שונים של החיים כולל קשב, התארגנות וסדר יום. המטרה שלי היא לשנות את שיטת החשיבה שלהם ולהעלות את המוטיבציה ללימודים ולצבא. מדובר באימון שבונה מחדש את הדימוי העצמי של הנער, ואת האמון שלו בעצמו. איך נדע שהנער זקוק לעזרה? סימני אזהרה שכל הורה צריך לשים לב אליהם, ודרך מיוחדת להחזרת נערים לתלם. לגזור ולשמור חזרנו והתחדשנו - מחכים לכם! ארוחה מלאה במחיר קבוע: קינוח ⋅ עיקרית ⋅ מרק ⋅ בר סלטים חופשי ארוחות ילדים בריאות ומשביעות טעים, בריא ומשתלם! כשר פ שנה של טע 30 ממססעעדדתת מ ה ג ל י ל ב א ה ב ה שנה של טע 30 שנה של טעם 30 (היציאה לכרמיאל) אזור תעשייה תפן, בניין נוף www.mqt.co.il אתר: | 04-9872606 | 15:00-11:30 פתוח: א-ה תוכן שיווקי .052-6623296 : . טלפון www.yaron-tadmor.co.il : אתר אני משתדל להיות זמין בכל שעה, כולל בשעות לא שגרתיות. נורות אדומות ארבעה סימנים המעידים שהמתבגר שלכם זקוק לעזרה מקצועית • אם המתבגר שלכם צמוד למסך כל היום, מתבודד בחדר, לא יוצא לפעילויות או בסופ"ש, מנותק וללא חברים. • אם המתבגר שלכם חוזר בשעות לא שגרתיות, לא אומר לאן הוא הולך ועם מי בילה, ואתם לא יודעים עם מי הוא מסתובב. • אם המתבגר שלכם לא הולך לבית ספר, מבריז מימים שלמים או הולך אבל לא נכנס לשיעורים. • אם למתבגר שלכם יש התפרצויות זעם, הוא מתנהג באלימות מילולית או פיזית, צועק וטורק דלתות. כל אלה צריכים להדליק לכם, כהורים, נורה אדומה. אם אתם לא מצליחים לתקשר איתו, זה הזמן לפנות לעזרה מקצועית. י
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=