ימים האלו במדבר, ימים של טרנספורמציה אישית, מסע עמוק, התפתחות, מסוגלות, של לחיות בתוך אמנות, לממש את הרעיון שלנו במלוא הדרו. זו חוויה ענקית בחיים שלי. ובנוסף לחוויה של המסיבה, אנחנו עושים גם פרפורמנס, כשאת זה עושה אחותי שני שמגיעה מתחום התיאטרון ואמנויות הבמה. "נוסף לאלו, יש לנו את 'מחול הפרדייס' שזה הפרפורמנס הגדול ביותר שאנחנו עושים. כל הקאמפ שלנו עושה תהלוכה בכל המידברן, ואז מגיעים ל'דיפ פלאייה', שם עושים עוד טקס שבו אנחנו מאכילים אחד את השני בלי ידיים, כמו במשל גן העדן". תזכיר לי את המשל? "זה משל שבו הנשמה עולה השמיימה, ובהתחלה מגיעה לגיהנום, רואה שם שולחן ערוך מלא בכל טוב, אבל גם אנשים רעבים ועצבנים. היא שמה לב שבמקום ידיים יש להם כפות, וכל אחד מנסה לאכול ולא מצליח כי הכפות גדולות מידי והאוכל נשפך עליהם. ואז היא מגיעה לגן עדן, רואה את אותו שולחן, כשגם שם בני האדם עם כפות במקום ידיים. אבל שם הם שמחים, דשנים ואוהבים, ואז היא רואה שהם בעצם מאכילים אחד את השני. זה מה שאנחנו מנסים לייצר, גן עדן עלי אדמות בחמישה ימים האלו, כשזו האינטרקציה בינינו". האלבום "בתיקלוט ובמועדונים יש כוח השפעה עצום, העולם הזה של מסיבה, של האוס וטכנו (סגנונות במוזיקה אלקטרונית, מ.ר.) מאוד מדבר אליי. משהו במפגש הזה של בני אדם, סאונד, זמן ומרחב הוא חזק. אני ממש מעמיק בזה, ועוד אמשיך לחקור. האלבום שהוצאתי, 'מזמורים' הוא אלבום אדיטים ורמיקסים של מוזיקה ישראלית שאני אוהב, של שירים שנגעו לי בלב והחלטתי ליצור להם רמיקס". למה רק לשירים ישראלים? "אני נזכר בעצמי ביום שבת בבית של הוריי. אמי תמיד הייתה שמה ברדיו את רשת ג', שבת עברית. משהו בחוויה הזו של לשמוע את השירים העבריים האלו בכל שבת ולדעת אותם על בוריים, הם פשוט נוכחים בי. עוד המורה שלי הראה שאפשר לעשות BPM- ב דברים כאלו, ומאוד עניין אותי לנסות את זה. צללתי יותר לטכנו והאוס, לדברים יותר רפטטיביים מדיטטיביים. ואז הייתי באיזו מסיבה במדבר, וניגנו את 'יש לי חולשה לרקדנים' (שיר של ריקי גל, יענקל'ה רוטבליט וצוף פילוסוף) במשהו שבשפה המקצועית קוראים לו אדיט". מה ההבדל בין אדיט לרמיקס? ) זה כשקונים את השיר איך edit( "אדיט שהוא, ועליו עושים מניפולציות, מוסיפים ) זה לקבל את remix( כלים וכדומה. רמיקס כל הערוצים מופרדים, ואז אפשר לעשות להם רמיקס. הפעם הראשונה בה שמעתי אדיט כזה הייתה במסיבה הזאת. זה כל כך הגניב אותי, והתחלתי להתנסות בזה. במהלך תקופת הקורונה, בין הסגרים, הוזמנתי למסיבה במדבר, שם ניסיתי לעשות את 'שלא יגמר לי הלילה' (הנשמות הטהורות, יהודה שביט ומתי כספי), ומשהו בזה ממש עבד. מאז כמעט בכל מסיבה אמרתי לעצמי זהו, אני מכין רמיקס או אדיט". ואיך ניגשים ליצירת אדיט? "צריך להבין ממה השיר מורכב, מה הקולות שבו, המילים, הכלים, המסר, האופי. המטרה שלי היא לא לקחת שיר גבוה ולהרים אותו גבוה יותר, אלא לתת איזה טוויסט מסוים, להגיד בו משהו חדש. "אני חושב שליצור רמיקס טוב זה קשה כמו ליצור שיר טוב. צריכה להיות בו מוזיקליות, כוונה, רלוונטיות. כמו שבן אדם לא ישמע סתם שיר, הוא לא ישמע סתם רמיקס. הוא ישמע כי הוא רוצה, ואין משהו שיותר קשה היום מלמשוך תשומת לב". ההשקה את האלבום 'מזמורים' שיצר השיק דוידוב במועדון "האזור", באירוע גדול. "זה הדבר הכי גדול שקרה לי לאחרונה", הוא אומר. "היו לא מעט התלבטויות בנוגע לאיך להביא את האלבום לידי ביטוי בהופעה חיה. חשבתי על זה הרבה. הרגשתי שזו הזדמנות טובה לתרגל פתיחות, גדילה ושיתופי פעולה. היה לי באמת חשוב להכניס כמה שיותר אנשים פנימה. וברגע שהבנתי שזו המטרה שלי, קיבלתי החלטה שאני הולך לעשות את זה הכי גדול שאני יכול. אספתי נגנים, מקהלה, החלטתי מתי אני מתופף ומתי יהיו אלמנטים של תיקלוט, ועוד הרבה דברים. "ניסיתי לייצר אימג'ים של להקת דיסקו עם מקהלת גוספל. זה מה שהיה לי בראש. וככה גם נראינו, לבושים עם ווסטים. משהו בין דיסקו סבנטיז לילדי הפרחים סיקסטיז, שזה בדיוק מה שאני מאמין בו – שלום, אהבה ואחווה. ההופעה התחילה מאוד חי עם מעט אלקטרוני, כשלאט לאט האלקטרוני נעשה יותר אינטנסיבי עם פחות אנשים על הבמה, עד לנקודה האחרונה בה הייתי לבד ושמתי את הרמיקס של 'איך זה שכוכב אחד מעז' (מתי כספי, נתן זך), רמיקס שגם נמצא כרגע בתהליכים של הוצאה רשמית". יש רגע מההופעה שזכור לך במיוחד? "היו הרבה, אבל היה רגע אחד שאני ממש טובע במוזיקה, כשביצענו את 'אלוהים שלי' (עוזי חיטמן). הייתי בין שני חצאי המקהלה. הם שרו בקול גדול, ואני פשוט צללתי לזה. הייתי בתוך המוזיקה בצורה טוטאלית, הרגשתי שאני בחוויה של נפגש עם עצמי. תחושה שקשה לתאר במילים". החברים למוזיקה דוידוב: "רענן חבושה ואני עשינו אינסוף דברים ביחד. הוא מלמד אצלי באולפן, ניגן ב'מזמורים', היה במסיבת גיוס למידברן ועוד. בכללי, אני תמיד משמיע לו דברים, מתייעץ איתו, הוא מאוד נוכח בחיים שלי. מאוד חשוב לי מה שהוא עושה, מרגיש שאנחנו שזורים אחד בשני. אנחנו מכירים ממנור כברי, ומשמעותיים אחד בחיים של השני. ניגנו והופענו יחד מלא. הוא תותח, מאוד מתפתח בתוך מרחבי הג'אז פה בעיר. אנחנו רצים את הריצה הזאת ביחד, עוזרים ותומכים המון זה בזה. מוזיקאי יקר נוסף הוא טל וולנר, חבר ותיק ושכן מהכפר שגם למד במנור כברי. ניגנו ביחד באינספור הרכבים ובתזמורת וגם גרנו ביחד תקופה. הוא נמצא פה בעיר ועושה חיל במוזיקה". מה השאיפות, חו"ל? "כן, לגמרי. בנוסף לרמיקסים בעברית, יש כיוון גם לרמיקסים באנגלית. רוצה בעיקר לשחרר עוד מוזיקה שלי בכל מיני לייבלים (חברות תקליטים), מוזיקה ללא מילים, או עם טקסטים קצרים בסגנון טכנו והאוס. יש תכנון לעוד הופעה בהמשך של 'מזמורים', וגם להגדיל את האולפן ולהוסיף בו קורסים". איך זה לעשות קריירה ממוזיקה? אפשר להתפרנס? מה תמליץ למוזיקאים מתחילים? "זה לא קל", הוא אומר ומחייך. "להיות ביזנס בתל אביב מצריך הרבה מאוד אורך רוח ויצירתיות. שווה שתהיה מעטפת של אנשים לעשות את זה איתם. בסופו של דבר יש פה ביזנס, וזה לא פשוט. אבל מה שהכי חשוב – צריך לתת למוזיקה להניע אותך. מי שזה בתוכו, אז זהו, הוא בפנים. יש חיים נוחים וקלים יותר, עם עבודות ברורות יותר. פרנסה ממוזיקה זה די 'ווילד', אבל זה חלק מהבחירה". שלוש המלצות שמיעה Sound of You / Tex Suzuka / Sam Alfred Vamonos / Moojo, Gabsy g מגזין g g צילום: אור דוגהגיא דוידוב במידברן • 2023 מרץ 349 גיליון | | 14
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=