סיימתי כמעט עשר שנות עבודה כמנהלת אגף החינוך. , סיימתי את עבודתי בסוף 1.7.2013 נכנסתי לתפקיד ב .2023 חודש פברואר ללא ספק, התקופה הארוכה והמשמעותית ביותר בתפקיד ניהולי וחינוכי. כן, יש גם עצב, לא קל להיפרד מא.נשים שהיו חלק גדול מחיי בעשור הזה. יחד עם זאת מרגישה שלימה מאוד עם ההחלטה ושהיא נכונה לי ולעובדי.ות האגף, למועצה כארגון ולקהילת משגב. לאורך השנים חלמנו וקידמנו את החינוך במשגב. אני מדברת בלשון רבים, מאחר שאין אפשרות לעבוד לבד ואי אפשר להתקדם לבד, וזה גם לא נכון. אני מאמינה בכך באופן כללי, ובטח כאשר מדובר בעבודה ציבורית ומורכבת. אני מרגישה שעשיתי דרך ארוכה יחד עם הנהלת המועצה, עם מנהלי ומנהלות אגפי המועצה השונים, עם מנהלי ומנהלות המחלקות השונות באגף החינוך ועם פורום המנהלים והמנהלות של בתי ספר. זו הייתה דרך של בניית אמון, דרך עבודה יומיומית מאומצת, לפעמים מתסכלת והכל תוך ראייה על טובת הקהילה שאנחנו משרתים. נבנתה מערכת רלוונטית שמאפשרת יצירה, יוזמה ושייכות. כל אחד ואחת בקצב שלו או שלה, בהתאמה לקהילה הספציפית וליכולות, עשה ועשתה את המיטב וכמובן שיש הרבה עוד לאן להתקדם. התפקיד הזה הוא כמעט הכל! נגיעה בדברים הכי קטנים והכי גדולים, נגיעה בתחומי עניין שונים ומשונים, אפשרות לחלום ולהגשים, להצמיח אנשים ונשים, שילוב של חינוך, פדגוגיה וניהול. ניהול אגף החינוך הוא ניהול מורכב (כמו כל ניהול…) שאלתי את עצמי לא פעם, האם אני משפיעה ואיך נכון להשפיע? מצאתי את עצמי נתונה במתח בין הרצון לשמור על האוטונומיה של המנהלים והמנהלות לבין נדה והתפיסה החינוכית-ארגונית 'הרצון להביא את האג שלי לידי ביטוי. הדרך שמצאתי היא דרך של דיאלוג. דרך שברוב המקרים ארוכה יותר, אך אני מאמינה שהיא גם מביאה לתוצאות טובות יותר וגם בתהליך עצמו יש רווח. בניית אמון, היכרות לעומק עם הא.נשים, עם התפיסות השונות, עם הקשיים. גישה של רב תרבויות, ריבוי זוויות ראייה וחשיבה ביקורתית הנובעת מהקשבה ומדיאלוג אמיתי, מביאה בסופו של דבר לתוצאות טובות יותר, במובן של פתרון בר קיימא שיענה על מקסימום הצרכים האפשריים. כמי שמאמינה שגם ארגון צריך להיות בתהליך למידה, ודאי ארגון שאחראי בין השאר על למידה, השתדלתי מאוד לייצר את חלונות הזמן ללמידה של השותפים והשותפות שלי. מעבר להקפדה על סדירות של ישיבות ופגישות, עם: צוות אגף החינוך, עובדי ועובדות המועצה ועם פורום המנהלים והמנהלות של בתי הספר, שעל פי רוב עסקו בלמידה משותפת, בכל שנה התקיימו ימי למידה מחוץ למסגרת המועצה: סיורים למועצות שכנות ולמגוון בתי ספר. בנוסף, כדי לקבל משוב, ללמוד ולהשתפר, אחת לשנתיים התקיים סקר שביעות רצון על כל ממלאי.ות התפקידים בקרב כל מקבלי.ות השירות מאיתנו. ולאחר ההקדמה הארוכה הזאת שבה ניסיתי להביא את "מאחורי הקלעים" של העבודה, חשוב להסתכל על מה שהיה. סתם בשביל לדעת, להיזכר, אולי לחשוב איך לעשות שוב, אבל יותר נכון ומתאים או פשוט להמשיך ולשמור, אם זה כבר בפורמט הנכון. עם כניסתי לתפקיד, ביחד עם ועדת חינוך של המועצה, התקיים תהליך שיתוף ציבור, עבודה בוועדות ועוד. בסוף התהליך נכתבה התפיסה החינוכית, עם עקרונות ודרכי פעולה שלאורם פעלתי עם השותפים לאורך השנים. זכיתי להשתתף גם בתהליך של בחינה אסטרטגית של המועצה בצוות של חינוך בלב הקהילה שבסופו נוסחו היעדים האסטרטגיים של המועצה כולה ובכלל של אגף החינוך . כמעט כל הדברים שאתאר כאן, הם תוצאה של שני המהלכים הללו. מהלך גדול שעליו כבר פירטתי באחד הטורים הוא הפיכת בית הספר על יסודי משגב לקמפוס משגב, שבו שלושה בתי ספר, וזאת במודל של שותפות תיכון רגיל ותיכון חדש שהקמנו לחינוך מיוחד (עומר משגב). ישנה חוברת שמתעדת את התהליך, ניתן להגיע אליה https://online.fliphtml5.com/ באתר המועצה tbpok/zonm/#p=1 מרכז המשאבים הפך לחממה פדגוגית, מקום שבו יש תשתית ארגונית ופדגוגית ללמידה, פיתוח ויצירה. החממה ליוותה חלק מפיתוח התוכניות החינוכיות של בתי הספר שנעשו על ידי הצוותים החינוכיים, חיבורים בין החלקים השונים של מערכת החינוך ומערכות אחרות חיצוניות שנכון שיתחברו לחינוך. ליווי של הקמת מתחם המייקרים וכפר האומנים הצמוד לתיכון האנתרופוסופי ועוד. העברנו את תיכון סלאמה, שהיה שנים רבות בבעלות אורט, לניהול שלנו. מהלך משמעותי מאוד מבחינת השייכות והיכולת שלנו להשפיע על האוכלוסייה הבדואית שלנו. הוקמו מספר מחלקות חדשות באגף החינוך: המחלקה לילדים ונוער בסיכון והמחלקה לפרט וחינוך מיוחד, שתי מחלקות ששיפרו מאוד את היכולת של המועצה זה טור פרידה, אז בואו רק נגיד שלום! שיח קהילתי בנושאי חינוך במשגב נועה צוק /חינוך משגבי בדיאלוג הכותבת, תושבת מנוף, מנהלת אגף החינוך במועצה >> חושבים ירוק למען איכות הסביבה 2023 במרץ 23 20
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=