וכל אלו הם סוד ההצלחה של המקום? "אני חושב שההצלחה קודם כל נובעת מלהאמין במה שאתה עושה, ומהתמדה. להתייחס אל כל לקוח שמגיע כמו אל מלך שחיכינו רק לו, בין אם יש זוג אחד או מאתיים איש. צריך לתת יחס לאנשים. ללקוחות חשוב היחס, הפינוק, השירות הטוב. אני תמיד שם את עצמי במקום של הלקוח ועובד לפי זה. אני יודע לזהות טוב לקוחות, דבר שצוברים עם הזמן והניסיון". איך נבחר השם "אלומה"? "כל השדה פה מולנו זה אלומות חיטה. תרשיחא הייתה מעצמה לייצור חיטה, ומכאן נבחר השם". הכל בשלבים כשמתבוננים בעלאא מקרוב במהלך סרוויס במסעדה, או מרחוק כשמבינים את פועלו, מבחינים ישר: מדובר באיש עסקים שיודע להתנהל היטב בעולם הקשוח הזה, וכפי שהוא מעיד – מחובר היטב למקצוע שלו ובקשר ישיר עם צוות העובדים והלקוחות. הוא נהנה לארח, באמת אכפת לו, הוא שולט בצוות העובדים, מגיב במהירות להתקלות ושומר על שקט מרשים. אני שואלת אם היום הוא יותר איש עסקים או יותר איש של אוכל, והוא עונה בדיפלומטיות: "אני איש של אנשים. כיף לי לדבר עם אנשים, אני אוהב את זה ונהנה. לא אכפת לי להחליף ללקוח כמה מנות שצריך, העיקר שיצא מרוצה. מכירה את ? אצלנו 'הלקוח תמיד צודק'הביטוי זה פשוט ככה". עם כל המוניטין, למה בעצם לעבור למקום חדש? "כל החיים אני מתנהל בשלבים, וזה נכון גם לגבי החיים שלי כאן במסעדה. עכשיו השלב הבא הוא להעביר את אלומה למקום החדש שלה, מתחת לשוק פה בתרשיחא. את הבניין אני בניתי, ודאגתי ליסודות איתנים ובסיס מאוד חזק. בעתיד הקרוב אני מתכנן להקים גם בית מלון, בשש קומות נוספות מעל למסעדה". מה בתכנון? חדרים. הוא 16 "בית מלון בוטיק, כבר מתוכנן ומתוכנת, תכניות בנייה, הכל. האישורים והבירוקרטיות לוקחים זמן, אבל זה בסדר, הכל באיזי. אני היזם ואני המשקיע, אז חשוב לי להיות בשקט וברגוע עם זה. אני מתחיל במעבר של המסעדה (הראיון התקיים כשבוע לפני המעבר), שנה שנתיים נייצב את אלומה בבית החדש שלה, ולאט לאט נעבור גם לבית המלון. המיקום מתחת לשוק הוא בדיוק הנישה המתאימה, בכניסה לתרשיחא מכיוון מעונה. המקום תפור לזה". גם אין יותר מידי מקומות כאלו באזור שלנו. "כן. ברגע שאני מחליט ליזום משהו, אני צריך לעשות אותו כמו שצריך. אני חושב שזה יוסיף פה הרבה לאיזור". יש שינויים נוספים שאתה מתכנן עם המעבר? "כמו שאמרתי, הכל בשלבים. קודם כל נעבור, נתאקלם, נבין את המקום החדש. אלומה היא כבר מותג יוקרה, ומי שמגיע למסעדה מגיע 25 אליה בגלל המוניטין שצברה בהשנים האחרונות". על גלידה ודו קיום הרעיון להקים גלידרייה בשותפות ערבית-יהודית נולד כשאדם זיו, בן קיבוץ סאסא, טייל באירופה ועבד בגלידריות לפרנסתו. כשחזר לארץ וחיפש אחר השותף האולטימטיבי לחזון, פגש את עלאא. מכאן נוצר החיבור בין השניים והקיבוץ, והשאר היסטוריה. הסניף הראשון של בוזה נפתח כאמור בתרשיחא, מתוך רצון ליצור חיבור מקומי לכפר ולסביבה, וכיום העסק מונה שבעה סניפים ברחבי הארץ. עם הזמן המיזם הוכיח עצמו ונהפך לא רק לסמל לדו קיום, אלא גם לעסק מתפקד ומצליח. לאחרונה נפתח סניף של בוזה בשוק תלפיות בחיפה, והוא התווסף לסניפים בסאסא, צומת הגומא, יד מרדכי, טבעון ותל אביב, והיד עוד נטויה. לפני כשנתיים נפרד אדם זיו מבוזה ופנה אל עסק עצמאי של ייצור גלידה טבעונית. כעת עלאא שותף עם הקיבוץ, כשאדם לא בתמונה, "אבל נשארנו ותמיד נישאר חברי נפש", הוא מעיד. בוזה הפכה מגלידריית בוטיק לרשת. איך שומרים על האיכות? "גם כשגדלים חייבים לשמור על משהו שהוא איכותי וטוב מבחינת חומרי הגלם ואיכות מוצר. כדי להמשיך לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר השקענו עכשיו השקעה מאוד גדולה במפעל בקיבוץ סאסא במיכון חדש. אנחנו בלב של הלב של התחום הזה, ואני לא אתפשר על איכות. גם האווירה מסביב חשובה לא פחות, מרמת הגלידה והשירות, המוזיקה במקום, ועד לשלטים, לכיתוב, הכל. כל יום אני מגיע לסניף אחר, נמצא כמה שעות, מרגיש את האווירה בכל מקום. באמת חשוב לי שיהיה ייצוג טוב. בוזה נבנתה בעשר אצבעות. נעשית הרבה עבודה מאחורי הקלעים במאמץ להביא טעם ייחודי ואיכותי. צריך תמיד להיות בטכנולוגיה החדשה, בכיוון חדש, בהמצאה חדשה. חשוב לנו לשמור על הקו הזה". שואלים אותך הרבה אודות שיתוף הפעולה הערבי-יהודי שמייצגת בוזה. מגזין >> עלאא סויטאת מחוץ למסעדה החדשה. בערב הראשון הווייז טרם התעדכן • צילום: אייל כץ חושבים ירוק למען איכות הסביבה 2023 ביולי 20 38
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=