15 | תלמיד לדוגמה | חכם השביל "המונה ויזה". האיור מהעלון שחולל את המהומה כיתה י"א עוברת בקלות. הגברת לונדון יוצאת לשנת שבתון ואני יכול להשתתף בשיעורי המתמטיקה של המורה קפלן, מורה רוסי קפדן שלטענתו יכול ללמד מתמטיקה אפילו קיר... בכיתה י"ב הגברת לונדון חזרה משנת שבתון. שיעור מתמטיקה ראשון בכתה ו-"ניר צא החוצה!". שוב חזרנו להסדר הישן: אני עושה רק מבחנים, ולא משתתף בשיעורים בכיתה. לקראת סוף השנה אני נקרא לפגישה עם המורה למתמטיקה. מטרת הפגישה קבלת ציון מגן לבגרות. בחדרה של המורה, שלפתע מוכנה לשהות עמי באותו החדר, היא מבשרת לי שהחליטה ציון סופי 60% אקבל 100% , מתוך חישוב מתמטי עמוק שאם אצליח להוציא בבחינת הבגרות 20% לתת לי ציון מגן של ואעבור את המקצוע. אני מחייך. אין בכוונתי להתווכח עמה, שלא לדבר על להתחנן בפניה. בתוך תוכי אני אומר לעצמי שאיש במשרד החינוך לא יקבל זאת, וכשיראו את הפער בין הציון בבחינה לציון המגן הלא סביר יתחשבו אך ורק בבחינה. הגברת לונדון לא הסתפקה בזה. נבחרתי על ידי הנהלת בית הספר לשאת את דגל המדינה ולהוביל את מצעד הגדנ"ע ביום הזיכרון. הגברת לונדון פעלה בכל כוחה למנוע זאת, ואף ניסתה להחתים מורים ומורות על עצומה נגד החלטת ההנהלה. כל ניסיונותיה עלו בתוהו, וביום הזיכרון הובלתי את כל תלמידי בית הספר הריאלי מכיתה א' עד י"ב במצעד יום הזיכרון. ניצחון מתוק? רק לרגע. מסתבר שהגברת לונדון לא אמרה את המילה האחרונה, ועוד נפגוש בה בהמשך.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=