ניר שילה - חכם השביל מההולך בו

ניר שילה | חכם השביל מההולך בו | 22 זבולון המר ז"ל אני זכאי לתעודת בגרות זוכרים שהייתי תלמיד לדוגמה? אז כעת הגיע הזמן להמשיך בלימודים ואני נרשם ללימודי משפטים באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת תל אביב. עליי להביא טפסים שונים ובין השאר גם תעודת בגרות. שמח וטוב לב אני פונה לבית הספר הריאלי בחיפה ומבקש שישלחו לי את תעודת הבגרות. עוברים שבועיים, דבר לא נשלח. אני מחליט לגשת בעצמי למזכירות בית הספר. מקבלים את פניי בברכה ובשמחה. את מרבית הצוות אני עדיין זוכר. עברו אמנם כחמש שנים אבל נראה שלא השתנה הרבה. המזכירה מעיינת במחשב, מביטה בי במבט מוזר, ואומרת: "אינך זכאי לתעודת בגרות". אני מחייך, ברור שישנה כאן טעות, הרי הפתעתי אפילו את עצמי בהצלחותיי בבחינות הבגרות. המזכירה בודקת שוב ובכל זאת נכשלת במקצוע. המורה למתמטיקה, אתם ודאי 92 ואומרת באמת מוזר, קיבלת בבחינת הבגרות במתמטיקה מגן. 20 זוכרים ויזי לונדון, הרי נתנה לי המזכירה קוראת לאחראית ושתיהן מגיעות למסקנה ההגיונית שבודאי חלה כאן טעות מצערת. הן אומרות שיבדקו שוב במשרד החינוך ושאחזור אליהן בשבוע הבא, הכל מן הסתם יהיה בסדר. חלף לו שבוע ואני שוב בבית הספר הריאלי העברי בחיפה. מסתבר שהמורה למתמטיקה דאגה היטב שה"מגן" שנתנה יגן היטב. היא הוסיפה לציון עצמו את הכיתוב: "הציון אינו משקף רק את הישגי התלמיד, אלא גם את יחסו למקצוע ולמורה". משרד החינוך, שמטרתו כידוע לחנך, החליט להתחשב בהערתה המלומדת של המורה ולמרות הנוהל האומר שבפער גדול לא מתחשבים במגן, במקרה שלי יש להתחשב ב"מגן" המפריע. לא נורא, אומרת לי האחראית, תעשה עכשיו אקסטרני ובקלות תקבל בגרות... החלטתי לפנות לשר החינוך, להפתעתי הוא הסכים להיפגש עמי וכך, אחרי כשבועיים, הגעתי למשרד החינוך בירושלים, מתייצב בלשכתו של שר החינוך מר זבולון המר ז"ל. הוזמנתי להיכנס לחדרו והוא, בחביבות מפתיעה, ביקש לדעת מה הבעיה. גוללתי בפניו את סיפורי. הוא ביקש ממני להמתין, יצא וחזר עם עוד אדם שהוצג בפני כמנכ"ל המשרד, מר שמשון שושני. שוב גוללתי את הסיפור, ובסיומו אמרו לי שניהם כי הם מתקשים להאמין לדברים. נבוך מאוד אמרתי להם שהכל אמת לאמיתה. הם הבטיחו שיטפלו בנושא ומנכ"ל המשרד לקח את פרטיי ואמר שתוך מקסימום שבועיים יהיו עמי בקשר. אחרי כשלושה שבועות אכן חזרו אלי מלשכתו של המנכ"ל והזמינו אותי שוב לפגישה. הפעם ישבתי במשרדו של המנכ"ל והוא הסביר לי שבדק את הנושא, אכן דברי נכונים, אך יש לו כעת בעיה להחזיר את הגלגל לאחור. הוא מציע לי, בחור מוכשר שכמוני, פשוט לעשות שוב בחינה ומבטיח לי ציון גבוה... התקשיתי לקבל את דבריו וביקשתי לשוחח שוב עם השר. לאחר המתנה ארוכה מצאתי עצמי שוב בלשכתו של השר יחד עם מר שושני, מנכ"ל המשרד. המנכ"ל הסביר שוב שבגלל הבירוקרטיה והנהלים לא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור ועליי לעשות בחינה נוספת. השר ביקש ממני לצאת למספר דקות, כשחזרתי הוא שאל אותי מה אני רוצה ללמוד. אמרתי לו שנרשמתי ללימודי משפטים. אורו עיניו, והוא שאל שוב אם אני בטוח שאין ברצוני ללמוד בטכניון או ללמוד מקצועות ריאליים. השבתי לו שבשלב זה לא. שלמדת... לא 5- יחידות לימוד במקום ה 3 במתמטיקה על 9 ואז הוא הניח את הצעתו על השולחן: ניתן "לסדר לך" ציון אסבך אתכם בחישובים ואיך הגיעו לתוצאה המוזרה הזו, אבל הסכמתי. וכך קיבלתי את תעודת הבגרות שלי. התבגרתי...

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=