חדשות שהם - גיליון 289 - אוקטובר 2024

חדשות שהם www.shoham-medical.org.il | דף קשר ומידע לעובדי מרכז "שהם" פרדס חנה 2024 אוקטובר 289 גיליון שנה טובה הנהלה ועובדים יקרים, תקופת החגים שבפתח היא הזדמנות נפלאה לעצור את מירוץ החיים, לנשום עמוק את האווירה המיוחדת ולצעוד לקראת שינוי לימים טובים יותר. תקופה זו היא הזדמנות מצוינת להביט לאחור כדי לחשוב קדימה, לתכנן את השנה החדשה ולעבוד בכוחות מאוחדים ושיתוף פעולה, מתוך כבוד, שמחה ואהבה. אני מאחל לכולנו שנמשיך להוביל את בית החולים לפסגות והצלחות, שאווירה זו של חגיגיות, התחדשות ושמחה תלווה אותנו לאורך כל השנה, שנדע תמיד לנצל את הרגעים הטובים שיובילו אותנו בהמשך. לא נשכח לציין את הנופלים במערכה הקשה בה אנו מצויים, את כל הפצועים, המפונים וכל האחרים שנפגעו. במיוחד נזכור את החטופים ונייחל שיחזרו אלינו בקרוב. שנה טובה, הצלחה ושלום. יוסי שטרית יו"ר ועד עובדי מינהל ומשק בשם ועד הרופאים וועד האחים והאחיות מנהלים ועובדים יקרים, השנה החולפת היתה עמוסת אירועים, שחלקם טרם הסתיימו. היא החלה בעיצומו של חג שמחת תורה, באירועי שבעה באוקטובר, ועדיין מתנהלת כמלחמת "חרבות ברזל", חודש אחר חודש, בלחימה אינטנסיבית בכל הגזרות, מדרום הארץ ועד לצפונה. בתוך כל אלו הקפדנו לממש את תוכנית העבודה לשנה זו, מתוך הכרה עמוקה שכל עשייה, פיתוח והישג שרשמנו קשורים באיכות האנשים שיש לנו. אנחנו מקפידים לזכור תמיד שהמטופל נמצא במרכז ועושים כל שביכולתנו לתת לכך ביטוי מעשי. לאורך השנה רשמנו הישגים - הם שלכם! אני מעריך זאת מאוד וגאה בכם מאוד. לכל אחת ואחד מכם חלק חשוב בהבטחת ביטחון המדינה ובריאות תושביה. בפרוס עלינו השנה החדשה אני רוצה לאחל לכולנו, בשמי ובשם ההנהלה, שתהיה לנו שנה טובה ורגילה, שנתבשר בשורות טובות, שהחטופים ישובו במהרה וחיילנו יחזרו לבתיהם בריאים ושלמים, שהשסע והפילוג בחברה יהפכו במהרה לאחדות, אחווה ורעות. ככתוב בתפילת יום הכיפורים: "אֱלֹהֵינו שֶׁבַּשָּׁמַיִם, שְׁמַע קוֹלֵנו וְקַבֵּל תְּפִלָּתֵנו בְּרָצוֹן, אֱלֹהֵינו שֶׁבַּשָּׁמַיִם, שְׁעֵה אֶת־שַׁוְעָתֵנוּ, שִׁית שָׁלוֹם בֵּינֵינוּ, שִׁית שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתֵינוּ, אֱלֹהֵינו שֶׁבַּשָּׁמַיִם, תֵּן שָׁלוֹם בָּאָרֶץ, תֵּן שָׁלוֹם בַּמַּלְכוּת, תֵּן שָׂבָע בָּעוֹלָם וקבל תפילותינו ברצון". שנה טובה לכולם. יהודה אביצור מנהל אדמיניסטרטיבי הנהלה וסגל עובדים נכבדים, אנו עומדים בפני הימים החשובים ביותר בשנה – ימי חודש אלול. בימים אלו השם יתברך נמצא קרוב יותר לכל יהודי, איש ואישה. אלו ימי קירבה מיוחדים וסגוליים. הבה ננצל את הימים, שלא יעברו לנו כצל. נתפלל על אחינו החטופים בידי האויב, נתפלל על ארצנו שתנוח על כל גבולותיה בשלום, נתפלל על חיילינו האהובים הנלחמים בחירוף נפש, נתפלל מעומק הלב לימים של שלווה תמידית בביאת גואל צדק. בראש השנה ניתנו לנו סימני סדר החג. נכוון חזק בכל סימן, שנהיה לראש ולא לזנב, שייתמו כל האויבים, שיגזרו עלינו בשמים גזירות טובות ושנטעם בפינו תמיד טעם דבש מתוק וזך. מברך את כולם בברכת שנה טובה ומתוקה מקרב לב אוהב. דניאל אסרף

הרמת כוסית לראש השנה באחרונה התקיים ב"שהם" טקס עובדים מצטיינים. הטקס החל בהרמת כוסית לרגל השנה החדשה, בהשתתפות חברי ההנהלה ובראשם מנהלת המרכז, ד"ר טניה בוגוסלבסקי, הרב דניאל אסרף שבירך ותקע בשופר, עובדים, מנהלים ובני משפחותיהם של העובדים המצטיינים. בשם הוועדים בירך יוסי שטרית ובשם העובדים המצטיינים בירכה לימור דוד, המרפאה בעיסוק. לכל אחד מהמצטיינים הוענקה תעודת הוקרה, לאחר שעל כל אחד מהם הוקרן סרט ברכות קצר. תומר חיל, מנהל מחלקת רכש ולוגיסטיקה תומר החל את דרכו במערכת הבריאות הממשלתית לפני שבע שנים ומועסק ב"שהם" זה כארבע שנים. תומר, בעל תואר שני בניהול תעשייתי ותואר ראשון בלוגיסטיקה, שניהם מטעם אוניברסיטת בר אילן. לתומר ניסיון של שנים רבות בתחומי הלוגיסטיקה והרכש, כאשר החל את דרכו במערכת הבריאות במחלקה זו במרכז הרפואי "דורות". לאחר מכן הצטרף למשפחת "שהם" כסגן במחלקת רכש ולוגיסטיקה ובתוך זמן קצר התקדם לניהול המחלקה. תומר הוא מנהל מקצועי המתווה חזון מחלקתי בהתאמה לחזון המרכז הרפואי, פועל רבות לבניית תשתית ניהולית, תוך הקפדה על כל הדרוש לעמידה ביעדי המחלקה והוצאה לפועל של תוכניות עבודה על הצד הטוב ביותר. בין חוזקותיו ניתן למנות שאיפה למצוינות ודוגמה אישית, ערכיות, תודעת שירות, מעורבות והתגייסות לכל משימה, מסירות ואכפתיות, סקרנות ורצון להרחיב את ידיעותיו בכל תחום. תומר שואף תמיד לשינוי שיטות עבודה, טיפוח מערך שירות הלקוחות באמצעות הדרכות יזומות לצוות המחלקה, למידה וחדשנות בתחום עיסוקו ושאיפה לסטנדרטים ברמה גבוהה. הוביל נושאים נוספים בתחומי המחלקה, משינוי שיטות שינוע 2023 בשנת וצמצום העמסות בתהליך הלוגיסטי ועד תהליכי עבודה על פי הסכמי רכש ובקרה תקציבית אשר הובילו לחיסכון תקציבי, פיקוח ושליטה על ההוצאות וניהול המלאים. בשעת חירום תומר קיים קשר הדוק עם מרכז השליטה של האגף לשעת חירום וקלט ציוד בהתאם לצרכי הארגון. תומר בולט בקיום ממשקי עבודה רבים במרכז הרפואי, כל זאת במקצועיות ובענווה. דינה זריהן, אחות אחראית תשושי נפש א' . לפני כן 2016 דינה אחראית מחלקה במחלקת תשושי נפש א' משנת .2005 שימשה אחראית במחלקה סיעודית משנת הביטוי שלאורו דינה פועלת הוא "אם תרצו, אין זו אגדה". דינה רואה כל שינוי כהזדמנות לצמיחה, גדילה ועשייה, למען איכות הטיפול. היא בעלת יכולת מקצועית גבוהה לקדם ולרתום את הצוות, בעלת ידע עשיר בתחום הטיפול שבמחלקתה, קשובה מאוד לצרכי המטופלים ולצרכי המשפחות. לדינה ניסיון וידע אשר תורמים לקבלת ההחלטות הטיפוליות המתאימות ביותר לכל חולה באופן אישי. דינה מתמודדת עם הבעיות המאתגרות שמציגים החולים במחלקה עם גמישות מחשבתית מצד אחד, ועמידה על עקרונותיה המקצועיים, ללא פשרות, מצד שני. היא מתאפיינת במקצועיות ואנושיות רבה ומהווה דוגמה אישית לכל עובד במחלקה. כמנהלת, דינה פועלת לפיתוח הצוות, תוך הקפדה על נהלי עבודה, איכותה ורתימת כל עובדי המחלקה לעשייה. לימור דוד, מרכזת בכירה, ריפוי בעיסוק שנים, והינה ותיקת המרפאות 26 " לימור עובדת במרכז הרפואי "שהם בעיסוק במרכז. לימור היא עובדת מקצועית מהמעלה הראשונה, מהווה דוגמה אישית לאחריות ואיכות בטיפול. אשת צוות שלא מפסיקה ללמוד ולהתפתח בתחום הגריאטריה. מלאה רעיונות כרימון לשיפור השירות. לימור בעלת חשיבה חיובית ומקדמת, תרומה מדרגה ראשונה לשיפור וקידום תהליכים בשירות הריפוי בעיסוק ובמרכז הרפואי והכל לרווחת המטופל. אלו מקצת הדברים שהיא מבצעת ומקדמת: אחראית שירות הריפוי בעיסוק במחלקת גריאטריה תת חריפה, מדריכה של דור העתיד הן בקרב צוות חדש שמתקבל למחלקה והן לסטודנטים המגיעים ללמידה במסגרת השדה

וטקס עובדים מצטיינים הקליני במרכז הרפואי, אחראית פרויקט איכות בתחום ניהול הסוכרת וכמובן מטפלת במטופלים. ייחודה של לימור, מעבר להיותה אשת מקצוע מדרגה ראשונה, הוא האנרגיה החיובית שלה והרעננות שהיא מביאה עמה לכל טיפול, תוך חדשנות ורצון להתפתח. השנה לימור גם יזמה הקמה של קבוצה חשובה ומרגשת בקהילה בהתנדבות מלאה. מטרת הקבוצה היא מתן מידע ותמיכה לבני משפחה המטפלים בהורים מזדקנים. היא מסבירה, מכילה, מארחת ומדריכה. קובי מושקטל, מנהל שירותי הרוקחות כמנהל בית מרקחת, לאחר 2019 קובי החל את עבודתו ב"שהם" בשנת שנים בהן פעל במסגרת המרכז הרפואי סורוקה. במהלך עבודתו הוביל תהליכים לשיפור איכות ובטיחות שירותי הרוקחות במרכז הרפואי, תוך שיתופי פעולה עם גורמים שונים בארגון ומחוצה לו. קובי הוביל בנוסף גם את הרחבת שירותי הרוקחות לתחום הייעוץ הקליני למחלקות, ושיפר את רמת המעורבות והשילוב של צוות בית המרקחת בעשייה השוטפת של המחלקה. כך הוביל לשיפור המקצועיות יחד עם צוות המחלקות. שאיפתו למצוינות הביאה לבנייה ופיתוח שירותי רוקחות המאפשרים מגוון רחב של תכשירים בהתאמה אישית של צרכי המטופל. קובי חבר פעיל בוועדת תרופות, בוועדה למניעת זיהומים ובוועדה לאיכות ובטיחות הטיפול, ותורם רבות לתהליכים חוצי ארגון. בזכות שיתוף פעולה של צוות בית המרקחת עם אוניברסיטת בן גוריון, המרכז הרפואי פתח את שעריו להדרכה קלינית של סטודנטים לרוקחות סטודנטים בשנה בשדה הקליני. 60- בתואר ראשון ובתואר שני, המכשיר כ קובי הוא מנהל הדואג לטפח את עובדיו, מתגייס תמיד לעזרת מנהלי היחידות השונות וחונך ומלווה את מנהלת בית המרקחת במרכז הגריאטרי "דורות", אשר צמחה תחת ניהולו ב"שהם". בין מעלותיו ניתן למנות יכולת ארגון וחשיבה מחוץ לקופסה, חריצות, חשיבה ביקורתית ושיטתית, והכל בחיוך ובנועם הליכות ובהמון הומור. צוות מצטיין – משאבי אנוש לאחר שנים של שינויים ותחלופת כוח אדם, התגבשה מחלקת משאבי אנוש, בהובלתה של ליטל הרן, ונוצר בסיס של עובדות ותיקות, המשתפות ידע ומהוות מוקד ידע מקצועי בתחומן. עובדות חדשות נמצאות בלמידה, תוך שאיפה מתמדת לשיפור ולקידום מקצועי של המחלקה והתאמתה לחזון לפיו המשאב החשוב ביותר במרכז הרפואי הוא המשאב האנושי. עובדות המחלקה עובדות בשיתוף פעולה בתוך המחלקה ומחוצה לה, ומקיימות קשרי עבודה עם גורמים רבים ומגוונים בבית החולים, לקידום משימות משאבי אנוש ומשימות רוחביות נוספות עם שותפים מכלל המחלקות והרמות בארגון. התפישה המקצועית של התפקיד הובילה להגברת אמון ניכרת בקרב העובדים ומתקבל פידבק חיובי על עבודת השטח במחלקות, מרמת המנהל ועד לרמת העובד. שינוי זה החל בהכנסת טכנולוגיות ותהליכים חדשים ועיקר ההשפעה על ההון האנושי וקידום תהליכי ליבה בא 2021 בשלהי .2024- וממשיך ב 2023- לידי ביטוי ב "אני רוצה לומר כמה מילים לכבוד המעמד המרגש והמיוחד הזה של קבלת ההצטיינות. אתחיל בנקודת המבט האישית שלי. יש לי הרבה תודות, הנה כמה מהן: קודם כל תודה על הדרך שהובילה אותי לכאן, על הבחירה, לפני שנים רבות, להיות מרפאה בעיסוק. לא הכרתי את המקצוע, אבל משהו הרגיש לי מתאים ונכון. תודה על הזכות לעבוד בתחום הגריאטרי. האנשים הזקנים מגיעים אלינו כשהם עוברים תקופה מורכבת של פגיעות, אובדנים, פחדים ומצוקה. והם גם מביאים איתם עולם שלם, עם שורשים עמוקים וחוכמת חיים עשירה. כל כך הרבה פעמים אני נפעמת מהכוחות ומנקודת המבט האופטימית, גם כשכל כך קשה. פעמים רבות הם מלמדים אותנו ומעניקים לנו לא פחות ממה שאנחנו נותנים להם. אני תמיד אומרת שמה שמוביל אותי הוא הערך הבא: טפל באדם שמולך כמו שהיית רוצה ומצפה שיטפלו בהורה שלך. היום, כשאני בעצמי מטפלת באמא חולה בדמנציה, אני יודעת ומרגישה מקרוב כמה חשוב שאנשי המקצוע מולי הם קודם כל בני אדם, מקשיבים, תומכים, מושיטים יד. תודה על מקום העבודה הזה. כשהגעתי לכאן עוד קראו לו מלב"ן והיום אין אף שם של צורה שתוכל להכיל את הממדים הרבים של המרכז הנפלא הזה. האנשים, המקצועיות, האווירה. הזכות להגיע מדי בוקר למקום עבודה כל כך נעים ויפה, נקי ופורח. לא מעט מטופלים אומרים לי, הגענו לכאן כי שמענו הרבה על הרמה הגבוהה שלכם. תרשו לי להסכים איתם. באמת יש במה להתגאות. ותודה על הצוות שלי, לנועה הנפלאה, שלא יכולתי לקבל מנהלת טובה ממנה, לצוות הריפוי בעיסוק והצוות הרב מקצועי. על הלמידה ההדדית, על שיתופי הפעולה, על רגעי ההומור המיוחד שלנו ועל רגעי התמיכה והעזרה זה לזו. אתם נפלאים, נותנים את הלב ואת הנשמה, כל אחד במקצועו ובדרכו. תודה למשפחה שלי, שתמיד צוחקים עלי שאני אוהבת זקנים. כזו שיכולה לראות זקנה עם כיסא גלגלים ברחוב ולהתאפק לא להתנפל עליה עם התאמת הושבה וייעוץ למניעת נפילות. אני שמחה שראיתם לאורך השנים אמא שעובדת במקום שנותן לה אינסוף משמעות וסיפוק ויכולת לתת עזרה למי שזקוק. אלה ערכים שאין להם תחליף. לסיום, ברכות לכל מי שמקבל איתי את ההצטיינות, דינה, קובי, תומר וצוות משאבי אנוש. תודה לכל מי שהיה לו חלק בבחירה שלנו, לכל מי שהמליצ/ה ולמי שבחר/ה. אני רואה במעמד הזה ביטוי לכך שרואים שאנחנו עוסקים במה שאנחנו אוהבים ונמצאים במקום הנכון. מאחלת לכולנו המשך עבודה משותפת ופורייה עם תקווה לימים שקטים. לימור דוד, מרפאה בעיסוק

אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה הפיץ באחרונה מסמך העוסק בזיוף מסמכים. "אנו עדים לעלייה באירועים בהם עובדי מדינה מבקשים מסמכים רשמיים הנוגעים להם, מזייפים אותם לצרכים שונים ועושים שימוש במסמכים המזויפים", נכתב. מהמסמך עולה, כי המקרים הנפוצים הנם זיוף אישורים בדבר תקופת העסקה וסיום העסקה והגשת המסמכים המזויפים לגופי ביטוח שונים במטרה למשוך כספים שנצברו, וכן זיוף מסמכים בדבר ניסיון מקצועי והגשתם במסגרת מכרזים. מאגף המשמעת בנציבות ביקשו להדגיש, כי מעשים אלו חמורים ביותר ומהווים עבירות פליליות ומשמעתיות - זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, קבלת דבר במרמה ועוד. "כנגד עובדים העוברים עבירות אלו יוגשו תלונות למשטרת ישראל או תיפתח כנגדם חקירת משמעת. ככל שיתגבשו בעניינם ראיות מתאימות, הם יועמדו לדין ואנו נפעל למצות איתם את מלוא חומרת הענישה. במקרים המתאימים אף תיבחן השעייתם. "במקביל, במקרים המתאימים נפעל גם לביטול זכייתם של עובדים אלו במכרזים ככל שהושגו במירמה, ולגביית הכספים ששוחררו עבורם מחברות הביטוח". עו"ד גיא דוד מנהל אגף בכיר משמעת נציבות שירות מדינה פועלת נגד זיוף מסמכים באחרונה התקיים במחלקת שיקום ב' אירוע הפנינג, אותו אירגנו צוותי הפיזיותרפיה והריפוי בעיסוק, בהובלת ג'ומאנה, רכזת הפיזיותרפיה במחלקה. 15 ההפנינג היה מהנה ומאתגר וכלל תחנות הפעלה, בהן תחנות גופניות, כמו זריקת חישוקים למטרה ובאולינג, לצד אתגרים קוגניטיביים, כמו מציאת מספרים על לוח, הליכה לאחור תוך שימוש במראה, משחק איקס-עיגול, דריכה על בלייזפודס בצבעים ספציפיים, ועוד. לכל תחנה היתה מטרה הקשורה בתהליך השיקום - שיפור שיווי משקל, תרגול נשימתי, קשר עיןיד, סיבולת לב-ריאה, קוגניציה, קואורדינציה ומוטוריקה עדינה. מעל הכל, המטרה העיקרית של האירוע היתה להעניק למטופלים חוויה מהנה ומעצימה. לפי החיוכים על פני המטופלים, ניכר היה שהמטרה הושגה מעל ומעבר למצופה. גם הצוות הסיעודי והרפואי של המחלקה הגיע ולא הסתפק בצפייה בלבד, אלא השתתף בעצמו בתחנות השונות, מה שתרם לאווירה המשפחתית והתומכת. אנשי צוות כוח העזר סייעו רבות בהפעלת התחנות ועודדו את המטופלים לאורך כל האירוע. תגובות המשתתפים היו נלהבות במיוחד. המטופלים נהנו מהאווירה החגיגית ומהאפשרות להתנסות במגוון פעילויות מאתגרות ומהנות. ההפנינג לא רק תרם לשיפור היכולות הפיזיות והקוגניטיביות של המטופלים, אלא גם חיזק את הקשר בין המטופלים והצוות המטפל וייצר חוויה חיובית ומעצימה לכולם. כשתשמעו על אירועי ההפנינג הבאים בבית החולים, זכרו מי היו החלוצים שפתחו ביוזמה. ישי אופיר פיזיותרפיסט פיזיותרפיה: הפנינג למטופלים במחלקת שיקום ב' יחד עם ההתמדה בלימודים, צריך לדאוג להתנהגות שלנו במרחב האינטרנטי - כדי שכולנו נהיה בטוחים בסייבר. הנה כמה כללים פשוטים שיעזרו לכם לעבור את בית הספר בשלום: כולנו זוכרים: כמו במציאות- לא מדברים עם זרים ברשת לא משתפים מידע אישי כולל סיסמאות עם אף אחד! עושים גיבוי לשיעורי הבית ולעבודות שכתבנו במחשב מתחברים רק לרשת אלחוטית המוגנת בסיסמה התחברתם לחשבונכם ממחשב ציבורי? הקפידו לצאת מהחשבון בצורה מסודרת אותנו לא יראו בלי אישור! שמים מדבקה או עינית על מצלמת המחשב תמונות אישיות או תמונות של אחרים לא עולות לקבוצת הווטסאפ או לכל מקום ציבורי אחר ללא הסכמה לימודים מקוונים זה כיף. רק זכרו שבמצלמה שלכם רואים גם את מי שמאחוריכם מציקים לכם ברשת? נתקלתם בניסיונות חרם בקבוצות הוואטספ או ברשתות החברתיות? - דווחו מיד למחנכ/ת ולהורים צריכים סיסמה לפורטל שיעורי הבית? זיכרו להשתמש באותיות, במספרים ובסימנים ולהשאיר פרטים אישיים מחוצה לה בכל שאלה, פנו לאבטחת מידע שנת הלימודים החדשה מתחילה שיהיה לכם בהצלחה! אבטחת מידע האחיות וורוד מלחם, ממלאת מקום אחראית מחלקת שיקום א', ולימור פרל נרתמו לשתף מידיעותיהן הנרחבות את באי מרכז היום הסמוך ל"שהם". שתי האחיות, שעובדות במחלקה לשיקום נוירולוגי, הרצו על הסימנים לאירוע מוחי. כמו תמיד, גם הפעם הייתה התעניינות יתרה.

לא קל לקום כל בוקר ולגלות קשיים בתפקוד, החל מהדברים הקטנים, כמו להתלבש ולצחצח שיניים, ועד פעולות מורכבות יותר, כמו הליכה, זיכרון או דיבור. לא משנה באיזה גיל מדובר, פגיעה פיזית משפיעה באופן רגשי הן על מטופלים צעירים ואחת כמה וכמה על מטופלים מבוגרים, כאשר לא פעם נצפה בקרב המטופלים משבר הקשור לפן הכלכלי-מקצועי, לפן המשפחתי או הזוגי ולפן הבריאותי-תפקודי. תקופת האשפוז אינה קלה למטופל עצמו וגם לא לבני המשפחה המלווים אותו וחווים תקופה מאתגרת. כל בני המשפחה נדרשים להיערכות חדשה, לשילוב כוחות ולעיסוק בתיאומים רבים, בעזרה, ליווי והשגחה על בן המשפחה המאושפז. במקביל לניהול חייהם כפי שהיו בעבר, קיום שגרת חיים ותפקוד רגיל ככל שניתן, בבית, בעבודה ובשאר מישורי החיים, ישנם צורך ורצון לדאוג לבן המשפחה המאושפז, ללוותו לבדיקות, לשהות לצד מיטתו, לוודא שהוא מקבל שעות 24 את הטיפול הטוב ביותר ביממה ולתווך בינו ובין הצוות הרפואי. ההתמודדות עם החוויות הנפשיות בקרב המאושפזים קשה לא פחות מהפגיעה הגופנית (כתוצאה מתאונת דרכים/ תאונת עבודה/ אירוע מוחי/ ניתוח). עצם האשפוז עלול להוביל לתגובות רגשיות של שבר ואובדן, דיכאון וחרדה. התמות העולות בטיפול בזמן אשפוז קשורות לעיתים קרובות לעיבוד אבל על הפגיעה בתפקוד, על המעבר בין עצמאות לתלות ועל חוויית אובדן השליטה. מה עוזר למטופלים ובני משפחתם לצלוח את האשפוז? הטיפול הרפואי, המקצועי והאיכותי של הצוות רב מקצועי - רופאים, אחיות, עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת וצוות פסיכולוגי, המספקים אוזן קשבת, ליווי ותמיכה באשפוז. ישנם טיפולים פרטניים וטיפולים קבוצתיים, המועברים על ידי אנשי מקצוע, במטרה לסייע בעיבוד רגשי של החוויה. הטיפול הנפשי מסייע למטופלים לעבד את אשר אירע להם ולעזור להם להסתגל מבחינה נפשית למצבם החדש. המטרה היא לעזור לאדם לגייס את המשאבים העומדים לרשותו לצורך התמודדות עם המשבר שחווה, תוך הכלה, תמיכה והכוונה, הן בתהליכי עיבוד האבל והאובדן והן בהתמודדות היומיומית עם הקשיים. מסירת מידע למטופל ומשפחתו, שיתוף בני המשפחה בתוכנית הטיפול, תמיכה כוללת של סביבת המטופל, יעניקו לו רצון להניח בצד את התחושות הרעות, להתקדם בטיפול ולסיים את השיקום בתוצאות הטובות ביותר. ככל שאדם תופס את המשימה העומדת בפניו ככזו שהוא מסוגל להשלימה, כך נראית מוטיבציה גבוהה. באחרונה התקיים ב"שהם" סקר בו נשאלו מטופלים, בני משפחה ועובדים מה עוזר להם בחוויית האשפוז. מרבית המטופלים דיווחו על רצון לקבל מידע על מצבם, על חשיבות היחס החיובי של הצוות, על תמיכה ומילה טובה, על פעילות ואמונה בעצמם ובאל. להלן התשובות: יחס טוב של העובדת הסוציאלית, כשהצוות טוב אלי, האווירה הטובה במחלקה, טיפול טוב, חמלה של הצוות, התקווה הפנימית והתקווה שנותנים לי, אופטימיות, קריאת ספרים, זמן פנוי, פעילות של ריפוי בעיסוק, התקווה לסיים את האשפוז, חברה, פעילות, תעסוקה, צוות טוב שנותן טיפול טוב, כשהצוות מחייך אלי ושואל לשלומי, אמונות, תפילות, בני המשפחה שלצידי ואלה שמחכים לי בבית, כשמעודדים ותומכים בי, כוח הרצון שלי, מנוחה להרפות מהלחץ, סבלנות וחיוך, ללמוד איך לעזור לעצמי, להתאמן. בני משפחה ראו ביכולת להעניק עזרה לבן משפחה אחר דרך להתמודד עם המצב. גם הם העלו את חשיבות היחס החיובי של הצוות ושיתופם בתהליך וכן את טיב היחסים בבית. להלן התשובות: תפילות, האמונה של הצוות בשיפור במצבו של המטופל, קבלת עדכונים על המטופל, יחס מקבל ותומך, צוות קבוע ולא מתחלף, תקשורת טובה, שיענו לפניות, היכולת להשלים עם המצב, יחסים טובים במשפחה, להחזיק תקווה, מקצועיות של הצוות, המלצות טובות שנתנו על המחלקה, צוות רגוע, צוות שניתן לסמוך עליו, העזרה שאני יכול להגיש למטופל כבן משפחה, הקשר היומיומי עם הצוות, קבלת מענה לשאלות, צוות שמכשיר איך להמשיך את הטיפול גם בבית, אם היה בית קפה או מקום לשבת שלא בתוך המחלקה, היכולת לצאת למספר שעות מחוץ לבית החולים ולהתאוורר, לקבל טיפולים ביום יום, האמונה שיהיה בסדר, קבלת מידע זמין. לגבי העובדים, חלקם התייחסו לשאלה כמי שליווה בן משפחה באשפוז והעלו את הצורך בשיקוף ובשיתוף, בצמצום חוסר הוודאות, בזמינות. אחרים התייחסו לשאלה כנותני שירות. הם דיברו על תחושת שליחות, תנאי עבודה מתגמלים, קשרים בינאישיים טובים ועבודת צוות. להלן התשובות: חלוקת הנטל בין בני המשפחה, שיקוף ושיתוף מלא בבעיה, בתוכניות הטיפול, צמצום חוסר הוודאות, מידע ועדכונים שוטפים, זמינות, תקשורת פתוחה ומכבדת, תמיכה נפשית מבעלי המקצוע, עזרה במיצוי זכויות, ניצול מיטבי של שעות האשפוז במחלקה, מחלקה מזמינה, מחלקה נקייה, יש היכן לשבת עם בן המשפחה, מקום לשבת מחוץ למחלקה - בית קפה/ מזנון, היכולת לעשות טוב למען אחרים, לשמש מודל ודוגמה כי אולי בעתיד אני אזדקק לאשפוז, גישה חיובית, תנאי עבודה טובים ומתגמלים, ידע ומקצועיות, סיפוק ושליחות, קשרים בינאישיים טובים וחיוביים עם בני המשפחות, לדעת להפגין אמפתיה ורגישות לאחר אל מול גבולות ברורים, עבודת צוות, הומור. השירות הסוציאלי סקר: מה עוזר לך להתמודד עם האשפוז נערכים בשיגרה - מוכנים בחירום נערכים בשיגרה - מוכנים בחירום זו אינה עוד סתם סיסמה. במרכז הרפואי "שהם" לוקחים את עניין המלחמה וההיערכות לשעת חירום ממש ברצינות וממשיכים לתרגל את היערכות הצוותים בזמן אר"ן - אירוע רב נפגעים. עם סיום שלב ההצטיידות, התפנו כל המעורבים לבניית תורת הפעלה, על מנת שבזמן אמת יוכלו כולם לדבר את אותה שפה. במסגרת תהליך הלמידה בוצעו עד כה מספר תרגולים והכשרות, כולל מפגשי עמיתים, בשיתוף נציג מד"א האזורי. באחרונה התקיים מפגש נוסף, במטרה לשפר את שיתופי הפעולה ורמת השילוביות בין כל הגורמים בשטח. במפגש האחרון השתתפו נציג מד"א האזורי, רופאים וצוות סיעודי בכיר, הכל כחלק מהיערכות "שהם" להתמודדות עם אר"ן במרחב בית החולים.

לפני מספר שנים החלו ב"שהם" באיתור עובדים בעלי פוטנציאל ניהולי ובמיוחד עבורם נפתח קורס ייחודי, במסגרתו נלמדו נושאים ותכנים שונים, במטרה להכשיר את דור העתיד של המנהלים. הקורס שהסתיים באחרונה גם הוא הינו תולדה של חזון ליצירת תהליך סדור לפיתוח העובדים המהווים פוטנציאל ניהולי וההכשרה התקיימה תוך שימת דגש על מעורבות רב-מקצועית/סקטורלית לבניית שפה ניהולית ייחודית אך משותפת לכלל הארגון. את ההכשרה שהסתיימה באחרונה תיכננה ותיאמה רים חלבי, מנהלת הדרכה ופיתוח ארגוני במשאבי אנוש. עובדים, 24 בתוכנית השתתפו מועמדים, בהם 55 שנבחרו מקרב שני רופאים, שש אחיות, שבעה ממקצועות הבריאות ותשעה מסקטור מינהל ומשק, המהווים חתך מייצג לכלל אוכלוסיית עובדי "שהם". המשתתפים חולקו לקבוצות עבודה לשם הכנת פרויקט גמר, לכל קבוצה הוצמד מנטור ובמפגש האחרון הוצגו הפרויקטים עליהם עבדו במהלך הקורס. פרויקטים 8 קורס פוטנציאל ניהולי הסתיים בהצגת פרויקט משתלה שיקומית עלי מסארוה - ראש צוות, גריאטריה תת חריפה איסרא פחמאוי - מרפאה בעיסוק סבטלנה רייפמן - מדריכת תעסוקה nocospray מכשיר לחיטוי חדרים שאימא כעביה - אחות מוסמכת, גריאטריה מורכבת ב’ פלורי גלברג - מפקחת משק עודי אבו מולחם - ראש צוות, גריאטריה מורכבת ב’ מדיח מרכזי להתייעלות והפחתת עומסים על עובדות המשק סאלח חוסין - מנהל ענף, שירותים טכניים מאיר לוי - סגן מנהל המטבח רבקה אוחנה - מפקחת משק שילוב משפחות המטופלים למיקסום תוצאות השיקום קילא גנטשרו - מרכזת הדרכה, פיזיותרפיה פריד הינדי - מרכז בכיר פיזיותרפיה לימור זילכה - סגנית מנהלת שירות קלינאיות תקשורת מיכון בדיקות מעבדה מהבקשה ועד לתוצאה בשאר חאג’ - מרכז תחום (מיקרוביולוגיה), מ”מ מנהל/ת המעבדה ד”ר אכרם חבשי - רופא מומחה, שיקום א’ יוסף אבו מוך - ראש צוות, מונשמים א’ שיפור תהליך קליטה מחלקתי להפחתת שיעור העזיבה בצוות האחיות עוביידה מחאמיד - ראש צוות, גריאטריה תת חריפה ד”ר נטליה דרביאני - רופאה מומחית, שיקום ב’ מזל פרץ - עובדת משק באולם הכנסים יעקב בר סיני - ממונה אבטחת מידע, מערכות מידע ישראל בוהארון - מנהל בינוי, שירותים טכניים הדר אלון - מנהלת ענף מנמ”ש ורווחה, משאבי אנוש ענבר נגר - דיאטנית, תזונה ודיאטה אלוירה דניאל - מרכזת לשכת מנהלת האחיות דור ינאי מנחם - רכזת נהלים, הנהלת האחיות מערכת לניהול משימות לצאת מחוץ למלבן מיתוג שהם בקהילה

02.10 אבו בכר מוחמד 02.10 אבו חוסין סייף 02.10 אבו מוח מאג'ד 02.10 אבו עאמר קרוון 02.10 אברמוביץ' נטלי 03.10 אגבאריה אחמד 04.10 אוחיון שושנה 05.10 איידלמן שלום 06.10 אמסלם פאני 06.10 אעלימי חנין 06.10 ארביב סימה 07.10 בדראן מוחמד 08.10 בוארון שלמה 09.10 בולדיגין טטיאנה 10.10 בורד נליה 10.10 בושרי הדר 10.10 ברלין אירינה 11.10 בשיר הלא 12.10 ג'בארין אחמד 14.10 גורביץ רימה 14.10 דסטה אגרי 14.10 וולקוב רנרט יוליה 15.10 ויס גאולה 15.10 חאמד פאדי 16.10 חסדייה אינסאף 17.10 טיוקוב לריסה 17.10 יאסין ראמי 18.10 יחיאיב גולי 18.10 יפת אורלי 18.10 כבהא אחמד 18.10 כעביה שאימא 18.10 לובימוב בלה 19.10 לוי אורית 20.10 מחאג'נה ח'אלד 20.10 מחאמיד קרוואן 20.10 מחאמיד מחמוד 21.10 מלול כרמלה 22.10 מנגיסטו טגט 22.10 מצרי קוסאי 22.10 מראענה אבו בקר 23.10 סאסי הילה 23.10 סדה ברזילי ערן 24.10 סלאמה רשיד ייסין 24.10 סמוליאקוב אולגה 24.10 עוויסאת נאילה 25.10 עזריאל עדית 26.10 עקל סמארה 26.10 עתאמנה מוואסי היאם 26.10 פרץ מאיר 26.10 צ'רניאק מאירה 28.10 צבע עדילי 29.10 קבהא מוחמד 29.10 קבהא חסן 29.10 קבהה חאמד 29.10 קבהה אחמד 29.10 קדשב פאולינה 30.10 רדהי אסתר 31.10 רפאל גולדרייך נועה 31.10 שטרית אתי 31.10 שרוב ליובוב 31.10 תוהמי אלעד ברכות חמות לילידי חודש אוקטובר בשנים האחרונות עבר בית המרקחת של "שהם" מהפך משמעותי. כחלק מהתהליך בוצע רכש של ציוד ומערכות בקרה משוכללות, גיוס הון אנושי והכשרתו ושכלול תהליכי העבודה לצורך קידום בטיחות הטיפול, התייעלות כלכלית והנגשת מידע מקצועי לצוותים הקליניים. בית המרקחת של "שהם" משמש שדה קליני להכשרת רוקחים ומוקד ידע לבתי מרקחת שונים. תודה לקובי מושקטל וצוות בית המרקחת על הובלת תהליכים משמעותיים והובלת שירותי הרוקחות קדימה. מכשיר חדש נרכש למעבדה מכשיר אנדו-כימיה חדש נקלט באחרונה במעבדה ב"שהם", כחלק משדרוג ופיתוח התשתיות של המרכז הרפואי בשיגרה ובחירום. למכשיר המתקדם מגוון יכולות הצפויות לקצר את זמני השירות, לצמצם טעויות ולקדם את בטיחות הטיפול. לקליטת המכשיר קדמו התאמת תשתיות על ידי הצוות הטכני, הכשרת צוות המעבדה והתאמת נהלים ותהליכי העבודה. מהפך בבית המרקחת תעודות הוקרה הוענקו לעובדות "שהם" שגם משמשות מתורגמניות למטופלים בספטמבר. ב"שהם" צוין יום זה 30- יום התרגום הבינלאומי צוין ב בהענקת תעודות הוקרה לעובדות המרכז שנרתמות לסייע בהתמודדות עם מטופלים דוברי שפות זרות. האירוע התקיים ביוזמת נועה רפאל גולדרייך, מנהלת שירות ריפוי בעיסוק, ובמעמד ד"ר תמי פורת פקר, סגנית מנהלת המרכז, העובדים ומנהליהם. ד"ר פורת פקר הודתה לעובדות על ש"אתן תמיד שם למען המטופלים, מסייעות להפחית את תחושת חוסר האונים ולהפחית חרדה. כל הכבוד לכן ותודה לנועה על היוזמה". נועה רפאל גולדרייך הודתה לעובדות ולמנהליהן ואמרה: "תודה לכן על ההירתמות לנושא. אתן משמשות מגשרות ועוזרות לנו מאוד. אם לא היה לנו תרגום, לא היינו יכולים לדעת מה הסטטוס האמתי של המטופל. אתן פועלות באופן אנושי וסבלני וזה רק מראה כמה ב'שהם' המטופל באמת במרכז וזו לא רק סיסמה. תודה למנהלים, שנענים לפניותינו ומשחררים את העובדות ממשימותיהן היומיומיות. זה לא מובן מאליו". בסך הכל מדובר בתשע עובדות מסקטורים שונים - רוזה סימן טוב, סבטלנה רייפמן, אילנה לוי, הדס ביינה, מרים אברהם, מריאנה סקורנקו, לובה יאשייב, נינה שפטוב ואנה סובל, שמתרגמות לרוסית, שפת הסימנים ברוסית ובעברית, צרפתית אמהרית וספרדית.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=