א-לה כפר | עיתון כפר ורדים והסביבה | גיליון מספר 229 - דצמבר 2013 - page 38

38
גיליון 922 דצמבר 3102
|
|
יצירות
|
דעות
|
\ תגובות
דואר נכנס
/מירי כספי
משהו לירי ממירי
רשמים מטיול בסין - בחמשירים
פנג שווי, רוח ומים
מככבים בנאומים שבעתיים,
מגרשים ת'שדים
מסינים חרדים
מפנקים בשלווה אחת-ושתיים
lll
המדריך חוליית חיפוש – דאגן
חיפש נעדרות ב"שיאן",
כנגד כל הסיכויים
אמירות וביטויים
נמצאו האובדות בזמן
lll
לאיבוד ב"שיאן" הן הלכו
לא ויתרו, רק חשבו, לא בכו,
עם דבקות במטרה
נחלצו מצרה
אחת בשניה הן תמכו
lll
בטיבט עם חוסר אוויר
שאפנו חמצן למכביר
ואולי סיפורים
מפחידי מסרים
חרדה הצליחו להגביר
lll
ביער האבן האדיר
יש אוסף עמודי גיר,
בדרך פתלתלת
כל דמות מפוסלת
במגוון צורות כביר.
lll
חוסר ערנות רגעית
גרמה לפציעה גורלית
הרגשה מעיקה
ב"ליג'יאנג" העתיקה
ארורה תעלה בוגדנית
lll
בגלל הפיפ הצופר
נסענו במהירות-שיא מהר,
עם עקיפות וזיגזגים
כך סינים נוהגים
ועלינו רק אלוהים שומר
lll
עץ הפיקוס הקדוש
כנפיים פרש הרים ראש,
את שורשי האוויר
לאדמה החדיר
ארבעה דונם ועוד הוא יפלוש
lll
ב"טונגלי" בשולי הטייפון
שישיה איבדה ת'כיוון
רטובים עד העצם
במקלחת הגשם
חיובי לא ניתן לאירגון
lll
קורמורנים קשורי צוואר
הציגו דייג מוצלח ואכזר
בשחיה דג נבלע
נעצר ונתקע
נשלף בלחיצה ונמכר
בהחבא וכמעט באין רואה, חוגג
חוג המוזיאונים של אתי צ'כובר את
שנתו השמינית. אתי, שעושה את
מלאכתה בהתנדבות, מגיעה מדי
חודש לסיור כשהיא עמוסה בספ
ק
רים, ובדרך מנצלת כל דקה להר
ק
צאת מבוא לקראת ביקור בתערוכה.
אתי, ולידה אירית פרוז, שוקדות
מידי חודש על תכנון והכנת סיורי
המוזיאונים בכל רחבי הארץ. מדי
שנה אנו אף מעפילות ליומיים בי
ק
רושלים.
השנה התמקד המסע ביצירתם
של אמנים, חלקם יוצרים בבתים
פרטיים וחלקם במרכזים עירוניים,
ובביקור במוזיאון ישראל. המסע
החל בעין כרם. למרות פגעי הזמן
והקדמה, שמר המקום על אופיו הכ
ק
פרי, אירופאי משהו, שבו שוכנים זה
לצד זה אתרים של שלוש הדתות.
הכפר מציע הליכה בסמטאות צרות,
התבוננות בבתי אבן עתיקים, כנ
ק
סיות ומסגדים וכן בתי קפה.
ביקרנו בנקבה עתיקה, מעיין נובע,
ואף טיפסנו לראש ההר, שם ניצבת
כנסיית "הביקור", שבה ביקרה (לפי
לוקאס) מרים אם ישו אצל אליש
ק
בע אם יוחנן המטביל, כששתיהן
היו הרות. "קינחנו" את ביקורנו
בעין כרם בביקור בבית המלאכות
"בחפץ כפיה". בבית ערבי ישן שוכן
בית מלאכות בו קפצנו אחורה בזמן,
לעולמן הקדום של מלאכות נשים
כמו ייצור צמר, טויה בפלך ובגלגל
טוויה, אריגה, קליעת סלים, רוקחות
טבעית, רקמה מסורתית ועוד.
אחר הצהריים ביקרנו במוזיאון
ישראל. בתערוכת הורדוס ראינו
את מפעלי הבנייה שנבנו בתקופתו
של הורדוס, שמשל בממלכת יהודה
בין השנים 73 עד 4 לפני הספירה.
ההדרכה חידדה את הפער בין מע
ק
שיו האכזריים לבין מפעלי הבנייה
האדירים, שלא היו כמותם בארץ.
בנוסף, צפינו באמצעים ויזואליים
ווירטואליים שהמחישו את מראם
של המבנים שנבנו על ידי הורדוס,
שמחלקם נותרו בפועל רק שרידים
בודדים. בהמשך, גם צפינו באמ
ק
נים האקספרסיוניסטים מגרמניה
(6191-5091), צפינו בציורי קבוצת
"הגשר", וקבוצת "הפרש הכחול".
ביקרנו גם בתערוכת אמנים יהודים,
ובמיוחד התעכבנו ליד יצירותיו של
מאוריצי גוטליב, אמן יהודי-פולני,
שחי בסוף המאה ה-91. למרות
ח
מותו המוקדם בגיל 32, הותיר א
ריו תמונות בשלות, חלקן בנושאים
יהודיים. את הסיור חתמנו בהצצה
בפרסקו "הבשורה" של בוטיצ'לי,
שהושאל זמנית מגלריה אופיצי
בפירנצה.
את היום השני, אחרי לילה במלון
"לב ירושלים", פתחנו בסיור אצל
האמנית עירית כתב. בדירת שי
ק
כון יוצרות שלוש אמניות, כל אחת
בחדר משלה. משם המשכנו לבית
אות המוצר הירושלמי, שהינו מרכז
ליצירה ותצוגה של אמנות ירושל
ק
מית ייחודית. את היום השני חתם
ביקור בבית ישן ויפהפה בשכונת
אבו טור, שם הציג בפנינו האמן
עמיר רובין את משנתו האמנותית
ואת יצירותיו הייחודיות.
הקבוצה שהתגבשה סביב אתי כו
ק
ללת כ-03 אוהבות אמנות, שרובן
אינן מחמיצות אף סיור. תודות מכל
הלב לאתי צ'כובר ולאירית פרוז,
שמאפשרות לכולן להעשיר את עו
ק
למן בחוויות ייחודיות ומהנות.
חנה בר-ניר ניב
קומנדו אתי בירושלים
1...,39,40,41,42,43,44,45,46,47 28,29,30,31,32,33,34,35,36,37,...48