א-לה כפר | עיתון כפר ורדים והסביבה | גיליון מספר 234 - אפריל 2014 - page 36

36
גיליון 432אפריל4102
|
|
רכב
בשנההאחרונהעבר סגמנט
המכוניותהמשפחתיותמהפך
של ממש ומבול של מכוניות
חדשות, מתקדמותוחסכוניות
מבעבר הגיע ארצה. המשפ
ו
חתיות מצטיינות של שנת
או
i35
3102, כמו יונדאי
פורדפוקוס, הפכו לכמעטלא
רלוונטיות לאור המתחרות
החדשות והמודרניות שהצ
ו
טרפו לשוק. כדי לקבוע מי
מהן היאהטובהביותר אספנו
לנסיעתמבחן אתשלושהמ
ו
כוניותהמשפחתיותהחדשות
המובילות בשוק הליסינג:
סקודה אוקטביה, מאזדה 3,
וטויוטה קורולה. כולן חד
ו
שות בישראל וכולן יעמדו
בקרוב לבחירתכם בליסינג.
מי הטובהביותר?
טויוטהקורולה
הדור החדש של טויוטה
קורולה הגיע אלינו זמן קצר
לאחר השקתו בחו"ל. מדו
ו
בר בדור ה-11 של המכונית,
אבל מי באמת סופר? הוא
מציג עיצוב חיצוני מוחצן
ונאה מבעבר עם עיצוב חזית
שהושאל ישירות מהאחות
הגדולה, האוונסיס. הקורולה
היא גםהמכוניתהיחידהבמ
ו
בחן זה שמגיעה עם תאורת
, מה שכמובן
LED
יום מסוג
תורם עוד יותר לנראות החי
ו
צונית.
הקורולה החדשה מצוידת
במנוע 006,1 סמ"ק בהספק
ו
של 231 כוחות סוס שמש
דך לתיבת הילוכים אוטו
ו
מטית-רציפה. השילוב בין
השניים מוכיח את עצמו כך
שגם במבחן צריכת הדלק
וגם במבחן התאוצה תופסת
הקורולה את המקום השני,
מאת: מערכתקארספורום
בפער קטן מהאוקטביה. עם
זאת, יש לציין שהקורולה
אינה מכונית דינמית. תיבת
ההילוכים הרציפה משמיעה
יבבה מציקה בזמן שהמנוע
בסל"ד גבוה, וגם התנהגות
הכביש אינה מרטיטה. ההגה
בעל משקל קל מידי והמ
ו
תלים יוצרים זוויות גלגול
חדות מידי בזמן כניסה לסי
ו
בוב. הקורולה אינה מכונית
לנהג, אלאלמשפחה.
טויוטה קורולה החדשה
היא מכונית מרווחת. המו
ו
שב האחורי שלה מרווח והיא
היחידהשאין להתעלהשבו
ו
לטת במרכז המושב האחורי,
לשמחתו של הנוסע השלישי
חסר המזל שיאלץ לשבת
במושבהאמצעי שלהקורולה
(או כל אחת משלושת המכו
ו
נית הללו). תא המטען שלה
גדול יחסית, 254 ליטרים,
ותצורתהסדאן הקלאסיתשל
הרכבמספקתלו פתחהטענה
גדול יחסית שמסייע לגישה.
תאהנוסעיםמאובזר דיו אבל
עדיין לא הכי מאובזר. יש
כאן מערכת שמע מודרנית
עם מסך מגע אבל אין פתחי
מיזוג מאחור (יש בסקודה),
בקרת שיוט (יש בסקודה וב
ו
מאזדה) או הפעלהאוטומטית
לאורות (ישבמאזדה).
מאזדה3
מאזדה הפכה לשם כמעט
נרדף למכונית משפחתית,
מאז החלה למכור כאן מכו
ו
ניות באמצע שנות ה-09.
הדור החדש של ה-3 משנה
במעט את הנוסחה המוכרת
ומחליף את מנוע ה-006,1
סמ"ק המסורתי במנוע 005,1
סמ"ק קטן אך חזק יחסית
לנפחו (021 כוחות סוס על
הנייר).
המנוע החדש אכן פוגע
במידה מסוימת בביצועים,
והזריזות שאפיינה את דגמי
מאזדההקודמיםנעלמה. ה-3
החדשה היא האיטית ביותר
בחבורה ובכל מבחני ההאצה
שביצענו היא נשארה הרחק
מאחורי האחרות. בנסיעה יום
יומית רגילה ומנהלתית היא
תספקביצועיםסביריםמאוד.
הנפחהצנוםמחייב אתתיבת
ההילוכים לעבוד קשה מאוד
ולשמור את המנוע בסל"ד
גבוה יחסית עם כל לחיצה
קלה על דוושתהגז. התוצאה
היא רעש מנוע ניכר בתא
הנוסעים, אליו מצטרפים
יותר מידי רעשי רוח וכביש.
מדובר במכונית הכי פחות
שקטה ונינוחהבחבורה.
היתרונות של ה-3 הם
בעיקר בתא הנוסעים ובה
ו
תנהגות הכביש. למאזדה יש
אתתא הנהג המתקדם ביותר
עם חומרים איכותיים יחסית
ואווירהספורטיבית, שמגובה
על ידי התנהגות כבישטובה
ומהנה. רק חבל שהתנהגות
הכביש מסורסת על ידי המ
ו
נוע החלש ומערכת השמע
המקוריתאינהאינטואיטיבית
כמו מערכות השמע של המ
ו
תחרות. גם בתחום מרווח
הפנים מאבדת המאזדה נקו
ו
דות. היא אמנם מרווחת יותר
מה-3 היוצאת, אך עדיין לא
מרווחת כמו שתי המתחרות
האחרות במבחן, גם במושב
האחורי וגם בנפח תא המ
ו
טען.
סקודהאוקטביה
בתחילת דרכה הייתה סקו
ו
דה אוקטביה סוג של מונית
והייתה נפוצה בעיקר בציי
הרכב. רק בשנים האחרונות
החלו ציי הרכב הגדולים
לרכוש אותה והדור החדש,
שנוחת בימים אלו בישראל,
יהפוך לנפוץ הרבה יותר בח
ו
ברות הליסינג. כמו המאזדה,
גם האוקטביה מוותרת על
מנוע ה-006,1 סמ"ק אך כאן
לטובתמנוע002,1 סמ"קעם
מגדש טורבו. נתון ההספק
המרבי הוא הצנוע ביותר,
אך בפועל מדובר במכונית
המהירה ביותר מבין הש
ו
לוש. גם נתון צריכת הדלק
האמיתית של המכונית היה
טוב מנתוני צריכת של שתי
המכוניותהאחרות.
מימין: סקודהאוקטביה, מאזדה 3, טויוטהקורולה.
שלושמכוניותמשפחתיותחדשות, מודרניות
ונאותהגיעו השנה לישראל. מי מהן היא
המשפחתיתהטובה ביותר לשנת 4102?
מבחן השוואתי
קרב המשפחתיות
מאזדה 3 החדשה מול טויוטה קורולה ומול סקודה אוקטביה החדשה
1...,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46 26,27,28,29,30,31,32,33,34,35,...64