א-לה כפר | עיתון כפר ורדים והסביבה | גיליון מספר 238 - אוגוסט 2014 - page 8

8
גיליון 832 אוגוסט 4102
|
|
חדשות
תהילה עדי
"יצא המרצע מהשק", כתב
נתי שיינפלד בסטטוס שפר
ט
סם על הפגנת התמיכה בתו
ט
שבי עזה, שבה נכחו גם כמה
מתושבי תרשיחא.
הסטטוס, שלווה בתמונה
של משתתפי ההפגנה שנע
ט
רכה בצומת מעיליא, וכמו
ט
תו סטטוסים נוספים באותו
עניין, עוררו גל תגובות
נרחב בפייסבוק שכלל קריאה
לחרם צרכני על תרשיחא
ואמירות פוגעניות נוספות
נגד משתתפי ההפגנה ואף
נגד כלל תושבי תרשיחא וע
ט
רביי ישראל.
בעקבות הסטטוסים עולה
השאלה: איזה מרצע בדיוק
יצא ומאיזה שק? האם תמי
ט
כת ערביי ישראל באחיהם
הפלסטינאים היא מרצע
גדול כל כך שיצא במפתיע,
או שמא חוסר הטולרנטיות
בקרב רבים מתושבי האזור
היהודים לפלורליזם ולערכים
דמוקרטיים של חופש ביטוי,
הם בעצם האבק שהסתתר כל
הזמן מתחת לשטיח.
בסטטוס שפרסם ראש המו
ט
עצה סיון יחיאלי בעניין, הוא
כותב: "אין ספק שההפגנה
שהתקיימה היום במעיליא
הייתה אירוע מצער, אבל אני
רוצה להתייחס אליו בהקשר
הרחב. בניגוד אלינו, מי שני
ט
זון מהתקשורת הערבית רואה
את המלחמה בעזה מזווית
אחרת. אפשר להבין שקשה
להם מאוד לראות תמונות
איומות של ילדים קטנים
ואזרחים מעזה שנפגעים.
אני, אנחנו, חושבים שזו אש
ט
מתו הבלעדית של החמאס,
ובכל זאת גם לנו קשה מאוד
לראות את התמונות האלו,
כי אנחנו בני אדם. אנחנו
יודעים שחיילי צה"ל באמת
לא מעוניינים שייפגעו חפים
מפשע. לא בטוח שערביי
הסביבה יודעים. האם מהמ
ט
קום הזה, כאשר אנחנו כל כך
יותר חזקים מצד אחד ונפשנו
קרועה מדאגה מצד שני, אנ
ט
חנו מסוגלים גם להכיל את
המצוקה של המיעוט הלאומי
הערבי? לא את הצעקנות
הזולה של ח"כ חנין זועבי,
את ההזדהות האנושית של
אנשים פשוטים מהרחוב עם
הסבל של אחיהם".
גם בתגובות לסטטוס שפ
ט
רסם סיון קראו תושבים לה
ט
חרים עסקים של משתתפי
ההפגנה, בטענה שמטרת
ההפגנה היתה התרסה והת
ט
גרות בציבור היהודי. בפו
ט
על, מעט מאוד יהודים קנו
בתרשיחא במהלך תקופת
המלחמה, ואפילו שוק תר
ט
שיחא היה שומם בשבתות
האחרונות.
נציגי תרשיחא:
אנחנו פגועים
שניים ממארגני ההפגנה
הם חברי מועצת העיר מע
ט
לות תרשיחא מטעם סיעת
בל"ד, טנוס נחלי וחליל
אבו-חסן. לטענתם יזמו את
ההפגנה ערבים מכפרים בס
ט
ביבה לאחר שהשיגו רישיון
ואישור משטרתי לכך. המסר
של ההפגנה היה סולידריות
עם ההרוגים בעזה, נגד הל
ט
חימה ובעד מציאת פתרון
בהידברות.
טנוס: "המצב של הלחי
ט
מה בעזה יצר קרקע פורייה
למי שביקש להסיט את דעת
הקהל נגד ערביי ישראל.
ההסטה הזאת התחילה עוד
לפני ההפגנה בהתבטאויות
קשות כלפי ערביי ישראל
וקריאה של צעירים ממעלות
לעשות חרם גורף על תר
ט
שיחא. ההפגנה עצמה היתה
לחם עבור המסיתים. היא
סייעה להם להוכיח כביכול
את חוסר הנאמנות של ער
ט
הדו-קיום
איננו
צוק איתן
ביי ישראל למדינה. בעק
ט
בות התבטאויות אלו עיריית
מעלות הוציאה כתבה שבה
הם מגנים את הגזענות, אבל
בפועל הם לא שלטו בפעו
ט
לות של אותם מסיתים.
"מישהו מהעירייה הפיץ
תמונה מההפגנה, ואז התחילה
ההסתה במעלות: 'טנוס וחליל
בהפגנה נגד ישראל, נגד צה"ל
עם דגל פלסטין'. למחרת
התארגנה הפגנת נגד במעלות.
מאוד התאכזבנו ממה שראינו
בה. נשמעו שם סיסמאות נגד
הערבים ומפגינים התנפלו
על רכבים של ערבים שעצרו
בצומת ברמזור בקריאות 'מוות
לערבים'. בהפגנה שלנו לא
היו קריאות נגד יהודים או נגד
צה"ל. הסיסמאות שנשמעו
הן 'ערבים ויהודים מסרבים
להיות אויבים', 'צריך להפסיק
את המלחמה ולשבת על השו
ט
לחן ולדבר' ועוד".
טנוס מאוכזב גם מתפקודו
של ראש עיריית מעלות-תר
ט
שיחא, שלמה בוחבוט: "בישי
ט
בת המועצה נשמעו סיסמאות
ההחרמה נגד תרשיחא, והוא
לא יצא נגדן כלל. הוא ישב
בשקט, הניח לדברים להיאמר
ואפילו נהנה מהם. אנחנו לא
מודאגים מהחרמת עסקים.
מה שמדאיג אותנו זו האווירה
הפגנה של ערביי ישראל בצומת מעיליא, ומנגד הפגנה של יהודים
והחרמה של עסקים בבעלות ערבים, חשפה עד כמה שביר מרקם
היחסים באזור. האם יוכלו תושבי תרשיחא להרגיש שהם חלק אמיתי
ממעלות? האם מי שרוצה להמשיך לסחור עם יהודים צריך להימנע
מהפגנות? שיחות עם מארגני ההפגנה של ערביי הסביבה, תושב כפר
ורדים המצדד בחרם ובעל מיני מרקט מתרשיחא
1...,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18 2,3,4,5,6,7,48