Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  46 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 46 / 64 Previous Page
Page Background

46

גיליון 742 אפריל 5102, פסח תשע"ה

|

|

ושלג יורד אפילו בירוחם וב

ר

דימונה. באי השכן קפריסין

שמיים תכולים ושמש זורחת

ואנו בדרכנו למסלול המירוץ

“אכנה ספידווי", לתחילתו

של היום הראשון בקורס.

אחרי התמודדות עם נהיגת

כביש “רגילה", רק בצד

ההפוך כפי שנהוג בקפריסין.

אנחנו מגיעים למסלול בו

נבלה ביומיים הבאים. המד

ר

ריכים גידי ואולג יצאו לפ

ר

נינו, ודאגו להציב את רכבי

0002 ממורקים

S

ההונדה

בפוזה מזמינה, מחכים רק

לנו, ושלטים מאירי עיניים

בעברית מקבלים את פנינו.

ההתרגשות גדולה. כולנו

מצטלמים ביחד ולחוד עם

הרכבים על המסלול. אחרי

כמה דקות של התרגשות נכ

ר

נסים לכיתת הלימוד והקורס

מתחיל.

מתחילים בקצת הסברים

תיאורטיים בכיתת הלימוד

המאובזרת. על תנוחת ישיבה,

מבט רחוק, בלימות, האצות,

קווי פניה ועוד כללי בסיס

לנהיגה נכונה ומהירה. לאחר

מכן אנחנו יוצאים בלוויית

המדריכים למסלול. מסלול

המירוצים “אכנה ספידווי"

שבקפריסין מתפתל לאורך

כ-5.2 קילומטרים, הוא רחב

מאד וברמת סלילה מצוינת.

הרכבים בהם ננהג נרכשו על

ידי חברת מסלולים. אלו הם

,2000S

רכבי ספורט הונדה

ר

עם 042 כוחות סוס, דיפ

נציאל מוגבל החלקה, הנעה

אחורית והגה בצד הנכון –

שמאל (בקפריסין ההגה הוא

בצד הימני, זכר לשלטונה של

האימפריה הבריטית).

למרות שחלק מהמשתתפים

בטוחים שהם יכולים כבר

עכשיו להיכנס למכוניות,

ללחוץ את דוושת הגז לרצפה

ולקרוע את המסלול בצוויחת

מ

גלגלים ב 000,9 סל"ד, ה

-

דריכים המנוסים שלנו גידי,

אולג ומשה מאמינים בה

ר

תקדמות איטית, מקצועית,

בטוחה ומדודה. ולכן אנחנו

מתחילים בהתחלה, ולומדים

בלימה נכונה. לכאורה עניין

פשוט: לוחצים על הדוושה

האמצעית והרכב עוצר. אבל

ניסוי קצר של בלימות מטרה

בקו ישר (עם יעד לעצור במ

ר

קום מסוים), מלמד שכמעט

כל תשעת המשתתפים עוד

יכולים ללמוד כמה דברים

אפילו בתרגול הראשוני הל

ר

כאורה פשוט הזה. בהמשך

מתרגלים גם בלימה וכניסה

לסיבוב, קווי פניה וביצוע

מיטבי של רצף פניות. יש מי

שמפחדים ללחוץ על דוושת

הגז עד הסוף, ואחרים שלו

ר

חצים יותר מדי ומתקשים

ליישם את אחד הכללים

החשובים בעולם המירוצים

ובכלל: “סלואו אין, פאסט

אאוט", כניסה איטית יותר

לסיבוב ויציאה מהירה ממנו,

טכניקה שנותנת יתרונות

רבים.

בהמשך אנחנו מתיישבים

בתוך המכוניות לצד המדרי

ר

כים, שמראים לנו איך עושים

זאת נכון ומהר. מאוד מהר...

המדריך שלצידי אומר לי תוך

שהוא טס על מסלול: “באר

ר

בע שעות של למידה יש הפ

ר

חתה של כ-%05 בתאונות".

קשה לי מאד לקלוט זאת

כשעקומת המסלול מתקרבת

אליי במהירות האור, ועוד

רגע, כך אני בטוח, המדריך,

הרכב ואני מתנגשים בה

בעוצמה. אחרי שעברנו איכ

ר

שהו את העקומה, הוסיף המ

ר

דריך: “אנשים מגלים בקורס

שהם נוהגים פחות טוב ממה

שחשבו".

אחרי ארוחת צהרים והפס

ר

קה קלה חזרנו למסלול, לדבר

האמיתי. כעת נתרגל מספר

הקפות שלמות. פתאום אני

מבין שלהיות נהג מרוצים

זאת חתיכת עבודה. הממד

של הכיף והאדרנלין משכי

ר

חים עד כמה זה קשה ותובעני

ומצריך כוחות פיזיים ומנט

ר

לים. האדם והמכונה צריכים

לפעול בהרמוניה. זה כמו

לרכב על גב של נמר. חובה

לשמור על ריכוז שיא. זה

ספורט מורכב, אתה נלחם

ביריבים, נלחם בשעון, נלחם

בתנאים, נלחם בפיסיקה

ובמכניקה, נלחם ביצר של

עצמך, מתגבר על הפחדים.

זה מצריך הרבה אימונים,

מקצועיות, טכניקה. בהקפות

הראשונות רציתי שלא ייגמר

מגזין

המשך מעמוד קודם

המשך בעמוד הבא

רכבי הספורט בפוזה מזמינה