Table of Contents Table of Contents
Next Page  10 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 10 / 48 Previous Page
Page Background

10

2016

יוני

264

גיליון

|

|

ניר שילה

פתח דבר

הוצאה לאור:

אשכול מדיה בע"מ,

2514700

כפר ורדים

31

יערה

050-8961838

, פקס

04-9977474

www.eshkol.co

|

pnay@pnay.co.il www.alakfar.co.il

7.7

. חומרים למערכת ניתן להעביר עד יום חמישי

14.7.16

הגיליון הבא של א-לה כפר יופץ ביום חמישי

סמל של גיור אמיתי

: כפר ורדים, אבירים, אלקוש, בן עמי, גיתה, געתון, הר חלוץ, זיו הגליל, חוסן, חרשים,

מופץ ביישובים קהילתיים בגליל המערבי

יחיעם, כברי, כליל, לבון, לפידות, מעונה, מעלות, מצובה, מצפה הילה, מתת, עין יעקב, פלך, פקיעין חדשה, צוריאל, תובל, תפן

תחילת חודש סיון, תחילתו של הקיץ,

חג השבועות בפתח. ארבעה שמות לחג

החל ב-ו' בסיון ונמשך יום אחד בארץ

ישראל ויומיים בחוץ לארץ: חג השבו

י

עות, חג הביכורים, עצרת, חג מתן תורה.

חג השבועות מסיים את מנין ימי ספירת

העומר ואנו מאמינים כי הוא המועד בו

ניתנה התורה במעמד הר סיני. החג מד

י

גיש כי מאורע יציאת מצרים לא נועד

אלא להיות הכנה למעמד הר סיני. בחג

נוהגים לקרוא בתורה את פרקים י"ט וכ'

בספר שמות, המתארים את מעמד הר

סיני. את עשרת הדברות נוהגים לקרוא

בטעמי מקרא מיוחדים. ההפטרה לקו

י

חה מספר יחזקאל, פרק א', המתאר את

מעשה ה"מרכבה".

לפני קריאת התורה נוהגים לקרוא את

מגילת רות. לכך ניתנו טעמים רבים, אציין

את חלקם: חג השבועות הוא יום הולדתו

של דוד המלך וגם יום פטירתו. במגילת

רות אנו למדים על שושלת בית ישי: רות

נישאה לבועז משבט יהודה. מנישואים אלו

נולד עובד אבי ישי אבי דוד.

רות מייצגת באישיותה ובאורח חייה

את הדמות האידאלית של גר הצדק.

רות וערפה אחותה היו, לפי המסורת,

בנותיו של עגלון מלך מואב. בדבקותה

בנעמי חמותה, ברצונה העז להסתפח

לעם היהודי – בלא שידריך אותה לכך

מניע חיצוני כלשהו או נגיעה אישית –

לא היססה רות להשליך מאחורי גבה את

הדר מלכות בית אביה, אף לא נרתעה

מן הידיעה הברורה שבארץ יהודה שורר

רעב כבד. בכך הפכה רות להיות סמל

של גיור אמיתי, ומילותיה הפכו לביטוי

הקלאסי של מתגייר אמיתי: "כי אל אשר

תלכי – אלך, ובאשר תליני – אלין. עמך

– עמי, ואלוהיך – אלוהי".

כל העם היהודי כולו הנו בבחינת גר

צדק בחג מתן תורה: עם שהתחנך על ברכי

תרבות מצרים, עבר גלגולים שונים בארץ

זרה, ועתה ניצב הוא למרגלות הר סיני

לקבל עול תורה ומצוות ומכריז: "נעשה

ונשמע!". קראת מגילת הנה איפוא כפרט

(רות), הנלמד על הכלל (עם ישראל).

עורך ומנהל

אייל כץ

מייסד ועורך אחראי

ניר שילה

ארבל הלוי

עיצוב:

דפוס ידיעות תקשורת

הדפסה:

זרעי קיץ

נישאים ברוח

מעירים זכרונות

מעוררים ערגונות

זרעי קיץ

באים בנחיריים

ורומזים איזה קיץ

הולך להיות –

בוקר אחד פתחתי חלון

ותיכף הריח לי דק מן הדק

קיץ מסוג שהיה כאן כבר פעם

אמרתי בא קיץ – קיץ חזק.

איך מוצא חן בעיניך להיות

פרח עושה לו כדור לבנבן?

רוח קלה בו תבוא לעת ערב

תפזר את ראשך הלאה הלאה אי אן.

היית רוצה להיות גל נשבר

אל חוף ההומה רוחצים רוחצות?

עושה אותי מלך משוח במלח

מוכתר בזרים של אצות.

רות, מאת אנטוניו

קורטינה פרינוס

מדי שנה בעת הבשלת התבואה השעורה

יום לאחר חג הפסח,

50

והחיטה, בדיוק

אנו חוגגים ומודים על התבואה והתורה,

על הקיום הפיסי שלנו המגיע מהשדה ועל

הקיום הרוחני שלנו – התורה. זו הסיבה

שהחג נקראה מתן תורה ולא קבלת תורה.

נתינת התורה הייתה המועד קבוע ואילו

קבלתה חורגת מכך, ומשתרעת ומתמשכת

על פני כל ימות השנה ולילותיה, על פני

השנים כולן, לעד.

אסיים בשירו של מאיר אריאל זרעי

קיץ, בברכת חג שבועות שמח וקיץ נעים.

קריאה נעימה

תרצה תהיה סיגריה גנובה

בפי נערים בתשוקה ראשונה

או אז תימצץ תישאף אלי אפר

יאמרו זה הבהוב - הבהוב העונה!

זרעי קיץ

נישאים ברוח

מעירים זכרונות

מעוררים ערגונות

זרעי קיץ

באים בנחיריים

ורומזים איזה קיץ

הולך להיות –

אז מהו הקיץ שבא להיות

ממה שהריח לי דק מן הדק

גל אהבה שנוסע אלינו

נשבר על כמיהה למרחק.

זרעי קיץ

נישאים ברוח

מעירים זכרונות

מעוררים ערגונות...

/ מאיר אריאל

זרעי קיץ

: טורבינות רוח ברמת הגולן

בשער

מכון וולקני