Table of Contents Table of Contents
Next Page  30 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 30 / 48 Previous Page
Page Background

30

2016

אוגוסט

266

גיליון

|

|

אייל כץ

אור ירוק, אור אדום

כלל נהיגה שיכול להציל חיים, ההבדל בין אנס לגנבת,

איך מתבטאת אהבת ג’ודו אמיתית ומסר למתלוננים על רעש

סליחה, אבל אפתח במטיפ

ר

נות בענייני נהיגה, עם אזה

ר

רה חמורה לכל נהג, בכל גיל

ובכל ותק על הכביש: אתם

ראשונים ברמזור והאור הת

ר

חלף לירוק? אל תתחילו לנ

ר

סוע לפני שתסתכלו שמאלה

וימינה, ותוודאו שאף מטורף

לא עומד לעבור באור אדום.

ואם אתם מבחינים ברכב

מתקרב מרחוק, צפו בו כמה

שניות עד שתהיו בטוחים

שהוא אכן עוצר.

אני כותב את הדברים בע

ר

קבות התאונה בצומת פורדיס

בתחילת החודש. בתאונה

נהרגו שלוש נשים, שתי

אחיות ובתה התינוקת של

אחת מהן, לאחר שנהג המ

ר

שאית כמאל זיאד עבר עם

רכבו הכבד באור אדום ופגע

בהן בעוצמה. ההרוגות הן

ו

במ

32

אנג’ליק נעים, בת

תה; קלואי נעים, בת שנתיים

במותה, ואולגה אשקר, בת

במותה. בעליהן של שתי

38

האחיות, שהיו אף הם במכו

ר

נית הפרטית, נפצעו בתאונה.

מובן שהאשמה כולה מו

ר

טלת על נהג המשאית הע

ר

בריין, שפשוט דהר לתוך

הצומת ברכב ששוקל עשרות

טונות. אבל הכלל הפשוט

הזה – ויעידו ילדיי וקרוביי

שאני מטיף לו שוב ושוב בת

ר

דירות מעצבנת למדיי – היה

אולי יכול להציל את שלוש

בנות המשפחה שנהרגו.

אם יש לי טענה היא מופנית

כלפי משרדי התחבורה לדו

ר

רותיהם, וגופים נוספים שעו

ר

סקים בהסברה בנושא מניעת

תאונות.

את הכלל הזה, שלצערי הוא

ממש לא טבעי לרוב הנהגים,

לא שמעתי מעולם. וזאת

למרות שעל פי נתוני מש

ר

טרת ישראל אי ציות לרמזור

היא אחת העבירות המרכזיות

,2008-

לתאונות דרכים. ב

כי

Ynet

למשל, דיווח אתר

על פי נתוני המשטרה עבירה

זו היא הגורם הכי משמעותי

לתאונות עם נפגעים בשנת

. על-פי הנתונים, דיווח

2007

ר

מתאונות הד

16% ,

האתר

כים עם נפגעים בהן בוצעה

עבירה לפני התאונה, אירעו

מכיוון שאחד הנהגים לא

ציית לרמזור אדום.

והתאונות הללו הן קטלניות

במיוחד. לא צריך להיות מו

ר

מחה תנועה כדי להבין שה

ר

עבריין שגונב רמזור אדום

מגיע במהירות גבוהה מאוד.

מראש נסע מהר, אחרת מן

הסתם היה עוצר באדום,

וכשהבחין ברמזור המתחלף

לחץ עוד על דוושת הבנזין,

כדי להספיק.

כמה שנים אנחנו שומעים

“אם שותים לא נוהגים"?

המון. כמה תאונות נגר

ר

מו עקב נהיגה תחת השפ

ר

עת אלכוהול? כמעט שאין

סטטיסטיקה משמעותית

בעניין. זוכרים את הקמפיין

“לא גונבים פסי רכבת"? על

זה דווקא שפכו את הכסף של

כולנו. התאונות הללו הן עד

כדי כך נדירות, שהן אפילו

לא מופיעות בסטטיסטיקה.

הסברה בנושא שליחת

מסרונים במהלך נהיגה הגי

ר

עה בעיכוב של כמה שנים

טובות, למרות שגם “סטייה

מנתיב" מככבת ברשימת

העבירות שגרמו לתאונות עם

, על פי אותו

2007-

נפגעים. ב

, זו הייתה

Ynet-

פרסום ב

הסיבה השנייה.

אז שוב, נהגים, אני מתח

ר

נן, ותעבירו את זה לכל מי

שאתם יכולים: כשאתם עו

ר

מדים ראשונים בצומת מרו

ר

מזר והאור מתחלף לירוק,

תנו מבט לבדוק שאף עבריין

לא מתקרב לצומת במהירות

מטורפת ועומד לחצות אותו

באדום. אני זוכר לפחות עוד

תאונה קטלנית אחת כזו, בה

נהרגו זוג הורים מצור יגאל

והשאירו שלושה יתומים.

במו עיניי ראיתי אין ספור

“כמעטים", והקפדתי על

הכלל הזה מנעה ממני כמה

וכמה מפגשי פח הרסניים.

אז תנו לפושעים האלו

לעבור, ולפחות תשמרו על

חייכם.

ובמקביל, אכן צריך לטפל

באותם פושעים.

עדיף לאנוס

ואם כבר תפסתי מוד מטי

ר

פני וכללי, הנה עוד משהו

שהטריד אותי לאחרונה.

ממש באותו יום בו סירבה

ועדת השחרורים לבקשתו

של האנס משה קצב לשחרור

מוקדם, קיבלה הוועדה את

בקשתה של אתי אלון.

אלון מעלה בכספי הבנק

1997

למסחר בין השנים

מיליון

254

, וגנבה

2002-

ל

שקלים מכספי הבנק ולקו

ר

רגע לפני התאונה (המשאית הפוגעת והרכב של הקורבנות מסומנים)