Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  8 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 8 / 48 Previous Page
Page Background

8

גיליון 152 יולי 5102

|

|

ניר שילה

פתח דבר

הגיליון הבא של א-לה כפר יופץ ביום חמישי 41.01.32. חומרים למערכת ניתן להעביר עד יום חמישי 01.61

הוצאה לאור:

אשכול מדיה בע"מ,

יערה 13 כפר ורדים 0074152

4747799-40, פקס 8381698-050

www.eshkol.co

|

pnay@pnay.co.il

עורך ומנהל

אייל כץ

מייסד ועורך אחראי

ניר שילה

ארבל הלוי

עיצוב:

דפוס ידיעות תקשורת

הדפסה:

www.alakfar.co.il

הגיליון הבא של א-לה כפר יופץ ביום חמישי 51.8.31. חומרים למערכת ניתן להעביר עד 8.6

קיץ, השמש קופחת, חם, לח, השדות

צהובים והערבים נעימים. חודש תמוז.

שלושת השבועות שראשיתם ב-י"ז בת

ש

מוז ואחריתם בצום תשעה באב נקראים

"בין המצרים", על פי הפסוק במגילת

איכה: "כל רודפיה השיגוה בין המצרים".

ביום י"ז בתמוז נבקעו על פי האמונה

היהודית חומות העיר ירושלים הן בימי

בית ראשון והן בימי בית שני, כפי שכ

ש

תוב בירמיהו פרק נ"ב: "בחודש הרביעי,

הוא חודש תמוז, ותבקע העיר".

בשלושת השבועות הללו נוהגים מנה

ש

גי אבלות, וככל שמתקרבים ל-ט' באב

ביטויי האבל הולכים ומחמירים. בסולם

זה של אבלות מבחינים אנו בשלושה

שלבים: 1. מ- י"ז עד ראש חודש אב

– שאז אין מסתפרים או מתגלחים ואין

יוצאים לבידור או בילוי. יהודי אשכנז

אף אינם נוהגים להתחתן בתקופה זו. 2.

מראש חודש אב למחרת תשעה באב –

אלה "תשעת הימים" ולאיסורים שהוזכרו

נוסף איסור אכילת בשר ושתיית יין, זכר

לחורבן הבית, שבעקבותיו בטלו הקורב

ש

נות (איסור בשר) ובטל ניסוך היין על גבי

המזבח (איסור יין). 3. השבוע בו חל ט'

באב – בשבוע זה מוסיפים לכל האיסורים

שהזכרנו איסור נוסף: אין רוחצים במה

ש

לכו רחיצה של תענוג, ואווירת האבל

מוחשית וכבדה יותר.

הנחמה שלאחר הפורענות

: כפר ורדים, אבירים, אלקוש, בן עמי, גיתה, געתון, הר חלוץ, זיו הגליל, חוסן, חרשים,

מופץ ביישובים קהילתיים בגליל המערבי

יחיעם, כברי, כליל, לבון, לפידות, מעונה, מעלות, מצובה, מצפה הילה, מתת, עין יעקב, פלך, פקיעין חדשה, צוריאל, תובל, תפן

במהלך ימי "בין המצרים" קוראים

שלוש הפטרות המכונות "ג' דפורענו

ש

תא". שלוש ה"הפטרות" הדנות בפו

ש

רענות שתבוא על עם ישראל: "דברי

ירמיהו" – בפרק א' של ספר ירמיהו;

"שמעו דבר ה' בית-יעקב" – בפרק ב'

בספר ירמיהו; ו"חזון ישעיהו בן-אמוץ"

– פרק א' בספר ישעיהו.

על מנת שלא נישאר באבל, השבת

שלאחר תשעה באב נקראת "שבת נחמו"

– על שם ההפטרה המפורסמת של אותו

היום: "נחמו נחמו עמי", ספר ישעיהו

פרק מ'. אל הפטרה זו מצטרפות שש

ההפטרות של השבועות הבאים וכו

ש

לן יחד מכונות "שבע דנחמתא" – שבע

שבתות של נחמה, הלקוחות כולן מספר

ישעיהו ומאירות את חזון הגאולה, כפי

שיהיה באחרית הימים. הן נוסחות עידוד

ותקווה לאחר שלושת שבועות החורבן

של "בין-המצרים".

החודש כולו מקבל לאחר תשעה באב

שם חדש: לא עוד חודש אב, כי אם

"מנחם-אב", כדי לבטא את הביטחון, את

התקווה ואת האופטימיות בחזון הנחמה,

כפי שנחזה על ידי נביאי ישראל.

אסיים בתפילה לשלום, לביטחון, לת

ש

קווה ולנחמה ובשירה של שימרית אור

"יחד".

קריאה נעימה

קינות תשעה באב בכותל המערבי

עוד נדע ימים טובים מאלה,

עוד נדע ימים טובים פי אלף

שורשינו יעמיקו סלע

כמו ארזים בהר.

עוד נדע ימים טובים מאלה,

עוד נמתיק מימיו של ים המלח,

כשדה ירוק אחר השלף

כאשד בלב מדבר.

יחד - כל הדרך,

יחד - לא אחרת,

יד ביד נושיט לטוב

שעוד יבוא, בוא יבוא.

יחד - כל הדרך,

יחד - לא אחרת,

יחד איש אל איש יפתח

את לבבו.

רק אם נאמין בעוז הרוח,

רק אם נאמין ולא ננוח

מן המיצרים אל ים פתוח

כמים רבים נסער.

רק אם נאמין ודאי נצליח,

רק אם נאמין ודאי נגיע

בימים של סער ברקיע

כאש התמיד נבער.

יחד - כל הדרך...

/ שימרית אור

יחד

: ליטל מאירי

צילום

: אנדריאס מאייר.

בשער