Table of Contents Table of Contents
Next Page  14 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 14 / 48 Previous Page
Page Background

14

2016

פברואר

259

גיליון

|

|

04-9574595

מרכז מסחרי כפר ורדים, קומה ב‘

, בוגר הדסה

DMD

,

MSc

ד"ר שחר אייל

, מומחית לילדים, בוגרת הדסה

DMD

ד"ר תמר ברזון

, מומחה לאורטודונטיה, בוגר הדסה

DMD

,

MSc

ד"ר גיא ברזון

, מומחה לכירורגית פה ולסתות

DMD

ד"ר בועז פרנקל

, מומחית לפריודונטיה )חניכיים(

DMD

ד"ר רינה אלימלך

גאולה ויינשטיין, שיננית מוסמכת

אתי דבי, שיננית מוסמכת

קים שפיצר, מטפלת מוסמכת ברפואה סינית

המשך מעמוד קודם

כזה הלאה למסגרות בהן הם

נמצאים. אחד האתגרים שלנו

בקבוצות ההטרוגניות הוא

המתח בין הרצון לאפשר שיח

אותנטי שמכיל את כולם,

לבין הצורך להציב גבולות

ולהחליט מה מותר ומה אסור

בתוך שיח כזה. עבור חלק

מהמשתתפים זה המפגש

הראשון שלהם עם 'האחר',

ועצם המפגש הוא בעל פוט

ל

נציאל שינוי תודעה“.

אתם כבר יכולים להצביע

על הצלחות?

שנות

13

“היום, לאחר

פעילות של התוכנית, אפשר

לראות תוצאות. התוצאה

שלנו נמדדת גם בטווח

הקצר: כל אחד מהמשתתפים

בתוכנית חווה תהליך מש

ל

מעותי, משנה חיים אפילו,

שמשפיע על הבחירות שלו,

על האופן בו הוא רואה את

העולם ומנתח את המציאות.

מרבית המשתתפים פעילים

ועושים חברתית כבר היום.

המציאות משתנה כאשר יש

יותר ויותר צעירים שמבינים

שהם קודם כל רוצים מציאות

אחרת, יודעים לדמיין אותה,

ולא מפחדים מהעבודה

הקשה (מאוד) הנדרשת כדי

להשיג זאת“.

השפעה פרקטית

גדולה

את הקבוצה בגליל מער

ל

בי מרכזים אתי חן וחוסאם

נ

מ

25

מזאווי. חוסאם, בן

צרת, הוא סטודנט להנדסת

ביוטכנולוגיה שנה ד' במ

ל

כללת אורט בראודה ובעל

השכלה בתחום ההשקעות

בשוק ההון והנדל“ן. במק

ל

ביל ללימודיו במכללה בשנת

, התחיל לעבוד בארגון

2011

'שגרירי רוטשילד' (הפוע

ל

לת ליצירת חברה ישראלית

טובה יותר, באמצעות קידום

השכלה גבוהה ומחויבות

חברתית, וכיום פועלת בשי

ל

תוף עם עמותת קו הזינוק).

חוסאם מספר: “בעקבות

העבודה בקרן רוטשילד עב

ל

רתי תהליך משמעותי, אשר

עורר אצלי את המודעות

החברתית. הבנתי עד כמה

אני יכול לתרום לחברה ועד

כמה זה חשוב ויכול לקדם

את הדור של הצעירים. לאחר

המיזוג שהתרחש בין שגרירי

רוטשילד וקו הזינוק הוצע

לי תפקיד ההנחיה בקו הזי

ל

נוק ומיד השבתי בכן. הסיבה

פשוטה: תמיד רציתי לעבוד

,16

עם קבוצת תלמידים בגיל

מכיוון שידעתי שבגיל הזה

תהיה לי השפעה פרקטית

גדולה על חייהם ובמיוחד

כשמדובר בקבוצת מנהיגות

נפלאה כזאת שהתהליך שלה

נמשך עשר שנים. אם אני

מסתכל על תקופת הנעורים

שלי, אני יכול להגיד שת

ל

מיד היה חסר לי ליווי של

מישהו בוגר בחיים, ולכן אני

מודע למשמעות החשובה של

התפקיד שלי היום, במיוחד

שהדורות משתנים והעולם

זז ומתקדם במהירות גדולה“.

מה מייחד את הקבוצה

שאתה מנחה?

“הדבר הייחודי בקבוצה

זה שהיא מעורבת, ערבים

ויהודים, ומדהים לגלות

ישנם תלמידים

16

שעד גיל

משני הצדדים שבחיים לא

פגשו את הצד האחר. מרתק

לראות את שבירת הסטיג

ל

מות והפרדיגמות אותן מח

ל

זיקים מהבית ומהסביבה. זו

מתנה גדולה עבורם ועבורי.

אני מאמין שעל מנת לב

ל

נות חברה בריאה, משגשגת

ושמחה צריך לצמוח כבר

מגיל קטן בקבוצות מעורבות

מכלל המגזרים והדתות“.

מה החלום שלך ברמה

האישית?

“דבר משמעותי שעדין חסר

הוא החינוך הפיננסי, שהוא

לוקה בחסר בכלל בכל המ

ל

דינה. זה דבר שהייתי רוצה

לקדם“.

, שמרכזת

25

אתי חן, בת

את האזור ביחד עם חוסאם,

מוסיפה מהאני מאמין שלה:

“אני מאמינה שבאמצעות

קשר אישי אפשר לחולל

שינוי אצל האחר. אני דוג

ל

לת בכך שבאמצעות גבולות

ברורים ומשמעת ניתן להגיע

לגדולות ולהתפתח, ושחינוך

טוב הוא חינוך שמאפשר

ביטוי אישי ויצירה. הייתי

שמחה לראות צעירים וצעי

ל

רות פרואקטיביים, שלוקחים

אחריות לקדם את הנושאים

שבוערים בהם ובאמצעות

כך משפיעים על הסביבה.

קרובה ורחוקה. שלב א' בקו

הזינוק מאפשר לבני ולב

ל

נות הנוער לפתח מודעות

לגבי הנעשה סביבם, לרכוש

כלים ומיומנויות להתפת

ל

חות אישית, חברתית ורגשית

ובאמצעות הקבוצה הנפלאה

מתרחשת למידה משותפת

ועוצמתית שבכוחה להגשים

חלומות“.

חוסאם מזאווי

אתי חן

“קו הזינוק הופכת בהדרגה למה שמלווה

את העשייה במסגרות השונות בחיים:

שנת שירות, מכינות קד“צ, שירות צבאי /

אזרחי, לימודים אקדמיים, תחילת קריירה,

התנדבות ועוד. המטרה היא שעשייה זו תהיה

אפקטיבית, ערכית, משפיעה ומובילה“