Table of Contents Table of Contents
Next Page  33 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 33 / 48 Previous Page
Page Background

2017

מרץ

274

גיליון

|

|

33 |

,48 ˙˘

כרמי‡ל, ‰חרו

info@yerushalmy.co.il www.yerushalmy.co.il

בזכות השירות, האיכות,

המחיר והניסיון הרב

האביב כבר כאן

זה הזמן להתחדש

גם בבית

קמו לנו צלמים מתעדים (להבדיל מאמנים) רבי כישרון, שאף

זכו להכרה והערכה רבה (מיכה ברעם הוותיק, אלכס ליבק,

ורדי כהנא, זיו קורן ואחרים). הסיבה היא, אם אפשר לקרוא

לה ככה, הקלות הבלתי נסבלת של הקליק.

הצילום נעשה בעשורים האחרונים נגיש בצורה קיצונית.

זה התחיל עם המצלמות הדיגיטליות, שעוד לפני הופעת

הסמרטפונים הפכו לזולות ואיפשרו לכל אחד להפיק תחת

ידיו תמונות איכותיות יחסית מבחינה טכנית, גם אם אין לו

ידע רחב בצילום. וזה עוד לפני שהזכרנו את האפס עלות שיש

לעוד שוט ועוד שוט. וכיום, כמעט כל אחד מצויד במצלמה

איכותית יחסית בסמרטפון שלו, והמצלמה הזו צמודה אליו

כל הזמן, כמעט איבר מאבריו. למעשה, כל אדם מהווה ניידת

שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע.

24

שידור חי

במקביל, תופסות הרשתות החברתיות את מקומה של

התקשורת המסורתית, זו שמנוהלת על ידי עורכים מקצועיים

שאמונים בין השאר על בחירת הצילומים הטובים ביותר. וכך

נוצר מצד אחד שפע בל יתואר של צילומים (רק לפייסבוק

מיליון תמונות חדשות מידי יום,

350

עולות ברחבי העולם

), ומצד שני כמעט

2014-

מספר בלתי נתפס, ואלו נתונים מ

אין בעלי מקצוע שימיינו ויצרו היררכיה בין התמונות. אומרים

שחוכמת ההמונים היא העורך של הרשתות החברתיות. זה

נחמד, אבל אני לא בטוח שתמונה איכותית וחשובה תצליח

לגרוף יותר לייקים ושיתופים מאשר עוד תעלול של חתול או

תינוק חמוד במיוחד.

ולכן, גם אם יש צלם באיכויות של רובינגר וחבריו (ובטוח

שיש), סיכוייו להתבלט נמוכים, וסביר להניח שהציבור הרחב

לא יזכה להכיר אותו ואת עבודותיו. עוד מחיר של הטכנולוגיה

והקידמה, שבאופן אבסורדי עלולות להפוך צילומים איכותיים

למוצג ארכיאולוגי.