א-לה כפר | עיתון כפר ורדים והסביבה | גיליון מספר 231 - פברואר 2014 - page 48

48
גיליון 132 פברואר 4102
|
|
אילוסטרציה: פוטוליה
יצירות
|
דעות
|
\ תגובות
דואר נכנס
אלי רגב
הגברת בלה עמר כתבה
בעיתון על חמלה, ואני
מבקש לחדד נושא כאוב
ואפל זה מיום הקמת היישוב.
ראשית עניין היחסים בין עו
ו
בדי ציבור, שבעצם נבחרו ו/
או הועסקו כשרתי ציבור ולא
אדוני ציבור.
חמלה הינו יסוד כל הערכים
הבסיסיים בקהילה. ודאי שב
ו
קרב קהילה אנושית ואפילו
בקהילות בעלי החיים! ללא
יסוד זה נהיה חברה רעה בה
ישררו אנרגיות שליליות.
נראה שיסוד זה התבלבל
ביישובנו.
לזכותה של המועצה הנו
ו
כחית, ייאמר שהיו תקופות
יותר אפלות במהלך 03 שנות
קיומנו כישוב. אך
בעידננו, רוקנו מכל תוכן
את המילה “ערכים". נושא
בעלי חיים בישוב החוגג 03
שנה, הוא כתם אפל ביסודות
הישוב שלנו. לא רק ביחס
אל בעלי החיים בבתים, אלא
גם מול חיות הבר כמו הת
ו
נים, השועלים ובעלי הכנף.
לאן נעלמו כולם? בכל פעם
ששומעים תנים, שהם בעלי
חיים מופלאים, מסתבר שמי
ו
שהו דואג לצאת אליהם, ותוך
דקות משתררת דממה מעיקה
ומטרידה.
ברור ומובן לכל שראש
המועצה הנוכחי עושה לי
ו
לות כימים ועסוק בענייני
הכפר בדברים שהוא חושב
שהם חשובים לכפר שלנו.
אך אל נשכח שהכפר מורכב
מהאנשים השוכנים בו.
אני בדעה מוחלטת שהוא
לא יורד לסוף דעתם של
בעלי החיות ואוהביהן. יש
תת את הדעת בצורה כנה,
אנושית ויצירתית ולהתייחס
בכבוד הראוי לאוכלוסיה
גדולה מאוד זו.
האם תמיד צריך להעדיף
את הצדקנים שמנפנפים
בדגל החוק, ולעתים קרובות
דווקא אותם תראה נוסעים
ברחובות הכפר במהירות 06
או 08 קמ"ש, כשהמהירות
המותרת היא 03 קמ"ש והם
מסמסים או מטלפנים בנייד
שלהם, מסכנים בני אדם וב
ו
עלי חיים החוצים את הכביש.
הרי זה בלתי נסבל!
כפר ורדים לא יכול להמ
ו
שיך להיות מקום שבו תושבי
כפרי הסביבה באים לזרוק
ולנטוש את כלביהם בכפר.
המועצה מתבקשת ואף נד
ו
רשת להתחבר עם מועצות
מקומיות באיזור ולפתור
בצורה נכונה וכוללת סו
ו
גיה זו, בדיוק כפי שהמועצה
מתחברת עם מועצות נוספות
בנושא ביוב, מיחזור ואחרים.
נוצרים מתחים בין “שומרי
החוק", ה"נודניקים" בלשו
ו
ננו, שמרבים להתלונן אצלך
לבין אוהבי בעלי החיים,
החיים על פי קודים התנהגו
ו
תיים נאצלים. אסור לך, ראש
המועצה, לקחת אוטומטית
צד עם המתלוננים המזוהים
כ"שומרי חוק".
אתה טוען שנמאס מעניין
ה"בייגלה" (צואה) ברחו
ו
בות. ראש מועצה נכבד, אנו
משלמים ארנונה גבוהה לאין
שעור, מה דעתך על רעיון
אופרטיבי ומבריק הפועל
בכל מקום בעולם, ופשוט
לנקות?!
אני פונה אליך, ראש המו
ו
עצה, ואומר דבר מאוד פשוט.
אין אני בוחר להתאגד בשלב
זה אלא מצפה שתשתמש
בשכל הישר שלך ותתייחס
לאוהבי בעלי החיים בר
ו
גישות, כפי שהתייחסת עד
היום לרגשותיהם של “שומרי
החוק".
אני רוצה לסיים שורות אלו
בנימה אישית.
שער הרחמים הוא אחד
מהשערים המצויים בחומו
ו
תיה של ירושלים והוא השער
היחידי בירושלים ששני
פתחיו סתומים עוד מדורות
קדומים. על פי המסורת,
השער עתיד להיפתח בגאולה
של הפרט והכלל ולהתחד
ו
שות העתידה.
אדם הנכנס דרך שער הר
ו
חמים, זוכה לתבונה, חוכמה,
גאולה, התחדשות ולעולמות
נוספים שאחד מהם הוא עולם
בעלי החיים. קיימים תנאים
להיכנס לעולם זה, וכשאדם
מגיע לשם הוא זוכה לחוויות
שאין מילים לתאר אותן.
כשאנו שואפים לעבור דרך
שער הרחמים אנו משתפרים
בעולמינו הנוכחי.
זיכוך הנפש בחמלה כלפי
בעלי החיים תורמת לטוב
ויופי בנפשו של אדם ובהש
ו
פעה חיובית על קהילה.
תגובה גסה
לא ברורה לי התגובה הגסה
הכתובה בתחתית אותה
כתבה. ראוי שראש המועצה
יתנצל בפני אותה גברת על
השיחה שניהל לאחר אותה
תקרית וגם על התנהגותו של
הפקח.
מכל מה שנאמר וסופר בכ
ו
תבה, הגברת עשתה כל מה
שאדם שפוי אחר, שחונך
להיות בן אדם, היה עושה.
מה שקרה אחרי אותה תק
ו
רית, זה לא באחריות אותה
גברת וכל "עוונה" היה לה
ו
תנהג כפי שחונכה.
אני חושב שראש מועצה
צריך לבדוק את דיוק העוב
ו
דות לפני שהוא מגיב בחרי
ו
פות שאין לה מקום.
לתגובות 7414624-250
הצדקנים מול אוהבי החיות
בעקבות המאמר “קצת חמלה על בעלי הכלבים ובעליהם",
א-לה כפר גיליון 032, ינואר 4102
1...,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58 38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,...64