

105
|
לא אגדה
ג'יפ המאסף ועליו שלמה קיבוביץ', שכבר שירת בצבא הבריטי, נותר מאחור בעוד
השיירה דוהרת קדימה כדי לצאת משטח האש. שלמה נורה ונהרג. היורים בו לא ידעו
להפעיל את כלי הרכב והם העלוהו באש על נהגו. במשך שלושה ימים לא ידענו דבר
על שלמה, עד שנודע לנו גורלו הנורא, באמצעים מודיעיניים. רק כעבור לא מעט זמן
קיבלנו מכשירי קשר, מ. ק. 02, לטובת השיירות.
www
כאשר זכינו ל"טייסת" הנגב בדמות מטוס קליל לצורכי סיור ודואר, שמחתי להתחיל
בהתנסות האווירית שלי. טייס הפרימוס (שם גנאי למטוסצ'יק) היה בלק, ישראלי,
לימים אחד מפרחי חיל האוויר.
שלמה קיבוביץ
נפל ב-8491.1.11
משוריין "פרפר" בקיבוץ גברעם
4491, קורס הטיס הראשון. עומדים מימין: משה פלד, מנחם ברנשטיין, פרץ
גרוסר, צבי מנט (מכונאי). כורעים: ששון נוביק, יעקב בן חיים ("בלק"),
משה פלד (פלדמן) ומנחם בר (ברנשטיין), אנשי הפלמ"ח, פלוגה ב'
המטוס הקל היה בנוי במיוחד לצרכי סיור והדרכה. מושב הסייר (אני) היה לפני הטייס
כדי שיוכל לצפות באופן חופשי ונוח יותר. חלפנו על פני מסלול השיירה במטרה לגלות
חסימה או התארגנות עוינת, ומעל לכפר הגדול ברייר "בלק" הגביה טוס כדי שלא
נשמש מטרה לניסיונות טיווח של הכפריים. הוא היה טייס מצוין וביקש אף להראות
לי את האפשרויות הגלומות בכלי הטיס שלו, כמו גם את מיומנותו המקצועית. הוא